  • Date: Tue, 14 Mar 2006 00:56:02 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o dzielo - nieletni

    Arek wrote:

    > Warto się tego trzymać, bo jak urząd będzie upierdliwy to możesz komuś
    > narobić kłopotów. Między dziełem a zleceniem są różnice np w ZUS (chyba cię
    > nie dotyczy, ale sprawdź) i składce zdrowotnej.

    Owszem. Umowy o dzieło (pomijając umowy z firmą, w której ma się etat)
    są obciążone wyłącznie podatkiem - żadnych składek zdrowotnych, żadnego
    haraczu dla ZUSu.

    > Wykonanie strony to typowe dzieło, ale utrzymywanie jej to bardziej zlecenie
    > chociaż można próbować pod dzieło podciągnąć.

    Po prostu się nie robi 'utrzymywania' tylko od każdorazowej modyfikacji
    - osobną umowę. Albo podpisuje się hurtem np. raz w miesiącu jednorazową
    umowę na uaktualnienie strony, tylko daje wykonawcy miesięczny termin na
    wykonanie tego uaktualnienia.

    > KUP - typowo: zlecenie 20%, dzieło "autorskie" 50%. Ale wykopanie rowu
    > (dzieło) 20%. A np. zlecenia typu cykl wykładów autorskich, może też
    > utzrymywanie strony (z nowymi elementami autorskimi) 50%.

    3xTAK i 1x'oj, nie byłbym taki pewien'.

    O ile pamiętam żadnych 'zlecen autorskich' nie ma. Ale głowy nie dam, bo
    zleceń nie tykam.