eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał › Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już podpisał
    From: addos <addos2@interia_tegoniema_.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa - najpierw mail a potem na papierze ale ktoś się za mnie już
    podpisał
    Date: Sat, 10 Nov 2007 10:24:19 +0100

    > A czy pamiętasz, abyś _podpisywał_ umowę z allegro? Nie. A więc
    > wszystkie te zasady wywodzą się z umowy niezawartej w formie pisemnej.
    > Dodatkowo allegro dostarcza Ci warunki umowy na piśmie (a dokładniej w
    > HTML-u) - nie dziwi Cię to? ;)

    Trochę dawno to było i nie chcę teraz czegoś przekręcić, ale albo musiałem
    zrobic xero dowodu osobistego i podpisać, że zgadzam się na warunki
    regulaminu albo tylko xero ... z 5 lat minęło... nie pamiętam dokładnie.

    > Nie wiem, ponieważ nie wiem jak wyglądała wasza rozmowa i maile.

    No właśnie... sam mówisz, że umowa to umowa i może być zawarta przez
    telefon lub mail i nikogo to z niej nie zwalnia ?

    > Tele2 zawiera umowy z abonentami przez telefon na odległość i nie wymaga
    > podpisu - dowodem jest nagrana rozmowa, w której abonent zgadza się na
    > zaproponowane warunki.

    Chyba musieli to odkręcać, bo osoby były oburzone takim postepowaniem

    > Nie będziesz.

    No i właśnie nikt od nich nie był ... więc skąd taka informacja na
    przysłanej mi umowie?

    > Prawo wyraźnie definiuje które umowy powinny być zawarte w formie
    > pisemnej, a które dodatkowo w formie notarialnej. Natomiast umowa o
    > zamieszczenie ogłoszenia gdzieś-tam może być zawarta ustnie. Takie
    > rozumowanie jak najbardziej opiera się na prawie.

    Poddaję się... nie logiczne i nie zrozumiałe to dla mnie... chociaż
    przyjąłem do wiadomości :(

    > Nie do każdej umowy kupna-sprzedaży musisz dostać paragon, fakturę. Poza
    > tym paragon nie jest formą pisemną umowy, nie zawiera przecież podpisów
    > stron, nie wspominając już o ich danych.

    Można z tym poniekąd polemizować. Bez paragonu lub faktury nie dojdziesz w
    razie czego swoich praw... bo jak?
    Umową to nie jest ale poświadczeniem ustnie zawartej umowy. Zawsze jest
    informacja czego dotyczy dowód zakupu.
    Przekazując paragon innej osobie, przekazujesz jej prawa do tej
    (przepraszam za upór) "umowy".

    > Jestem Ci wdzięczny :)

    Dzięki. Może wygląda to tak, jakbym się z Tobą kłócił, ale to tylko pozory
    :)
    Taki jestem.... może trzeba by nad tym popracowac :)

    Dziękuję Ci za poświęcony mi czas. Zobaczymy jak to się dalej potoczy.
    Średnio mi się podoba takie prawo ale nic na to nie poradzę :(