    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Date: Tue, 24 May 2022 11:15:40 +0200 (CEST)
    <t5t2sq$nr7$1@gioia.aioe.org> <6282b220$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <t605co$1do6$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <t616rh$t4q$1@gioia.aioe.org> <62851c3b$0$476$65785112@news.neostrada.pl>
    <t64vjj$17qc$1@gioia.aioe.org>
    <62861af5$0$483$65785112@news.neostrada.pl> <t65bci$oj2$1@gioia.aioe.org>
    <62864c7d$0$496$65785112@news.neostrada.pl> <t65rrf$tpr$1@gioia.aioe.org>
    <6286ae74$0$484$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <6286b5a1$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <628bdd33$0$503$65785112@news.neostrada.pl> <SDYiK.3$FJ2.1@fx01.ams1>
    <a...@w...eu> <pq0jK.51782$tX09.25595@fx10.ams1>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:

    > Nie można faktu posiadania broni przez cywili uznać w żaden sposób za
    > usprawieliwienie jakichkolwiek mordów bo wtedy w sposób naturalny
    > możnaby dojść do wniosków, że czy to osoby posiadające broń (z
    > dowolnego powodu) czy wręcz kraje gdzie ta broń jest dostępna bez
    > większych restrykcji, to już w razie konfliktu można wymordować
    > wszystkich. Nie jest istotne, że ktoś ma broń, a co z nią w takim
    > wypadku robi. Samo posiadanie, nie czyni z nikogo żołnierza.

    Twierdzenie że w sposób uzasadniony i znaczący+ zmienia w wielu
    sytuacjach ocenę *potencjalnego* zagrożenia przez żołnierza
    "co _własnym_ życiem ryzykuje" jest bezzasadne?

    Ja piszę o dostępnych wykrętach (trudnych do obalenia liniach obrony)
    a ty piszesz o usprawiedliwieniach, Jak dostrzeżesz "subtelną" różnice
    między "wolno" a "znacznie trudniej udowodnić czyn/zamiar karalny" to
    się zasadniczo zgodzimy. IMHO Różnica jest drobna tylko jak ktoś nie
    jest specjalistą od dzielenia włosa na czworo (prawnikiem) a tu jest
    chyba grupa prawo?

    To na którymś z filmowych Pitbuli było szkolenie że policjant na miejscy
    wypadku drogowego najpierw ma "ustawić trójkąty ostrzegawcze" a dopiero
    potem pomagać poszkodowanym. IMHO Z punktu widzenia pojedynczego wypadku
    to "złe priorytety". Z punktu widzenia młodego policjanta drogówki
    który chce dożyć do emerytury to nawyki głębokiej mądrości życiowej.

    --
    A. Filip