  • Data: 2021-10-08 13:15:48
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.10.2021 o 07:31, J.F pisze:
    > No ale wystarczyloby poczekac z likwidacja i zadnego powstania by
    > nie bylo. No chyba, ze taka twoja teza - poczekali na stabilna
    > sytuacje frontowa.

    To mój domysł, a nie jakaś "tajemna" wiedza. Równie dobrze po prostu
    wcześniej nikt tak nie "odjechał", żeby wymyślić masowe mordowanie
    ludzi. Bo to do wymyślenia też proste nie było i trzeba było chyba
    czegoś się naćpać. Z tym, ze słyszałem, że narkotyki u Niemców były
    akurat dość powszechne.

    > Raczej pomysl o niezbednych srodkach potrzebnych na opanowanie
    > takiego powstania. Nawet nie likwidacje, tylko izolacje - czyli
    > najmniejsze srodki aby powstanie z getta nie wyszlo, i niech tam
    > sobie z glodu zdychaja.

    U nas były dwa Getta i jak się tak zastanowię, to biorąc pod uwagę
    długość granicy nie wiem, czy nie trzeba by było więcej żołnierzy, niż
    tych osadzonych. Po z tym trzeba żołnierzy zmieniać.

    > No wlasnie - pozniej. A pozniej to zwyciezcow nikt nie sadzi. A
    > chwilowo - przesiedlamy ich na wschod ...

    Dlatego też moim zdaniem to było obliczone na "teraz", a nie "później".
    Później było wiadomo, że się wyda. Nie da się ukryć zamordowania
    milionów ludzi.

    > Hm, az mi sie nie chce wierzyc, zeby pisala o tych masowych mordach
    > w komorach gazowych. No chyba, ze naprawde pisala, swiat wiedzial,
    > ale ... naprawde nic sie nie dalo zrobic ...

    Mnie się wydaje, że spora część ludi po prostu nie wierzyła, ze można
    taki numer zrobić.

    --
    Robert Tomasik