  • Data: 2021-10-06 11:48:46
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nb. tu jest tez jedna ciekawa rzecz, bo zdaje się, że w Oświęcimiu, do
    > odwszawiania, stosowano cyklon rozpuszczony w wodzie, tzn. najpewniej
    > Cyklon A. Ale pewnie Cyklonu B była naprodukcja. Albo ktoś myślał
    > perspektywicznie.

    Mi się wydaje, że po prostu w obozach pracy nie planowano zabijania
    nikogo. Jak chcieli kogoś ukarać za próbę ucieczki, czy jakieś tam inne
    przewinienie, to nie było problemem go zabić tradycyjnie (powie=szenie,
    zastrzelenie itd.).

    W Oświęcimiu masowość morderstwa przekroczyła możliwe do ogarnięcia
    przez Niemców normalne sposoby mordowania i stąd kombinowanie z tlenkiem
    węgla (spaliny), czy Cyklonem-B.

    --
    Robert Tomasik