  • Data: 2021-10-06 12:55:46
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a...@4...ne
    t...
    Dnia Wed, 6 Oct 2021 11:48:46 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    >Trudno mi powiedzieć, co planowano w obozach pracy, ale obozy w
    >Bełżcu,
    >Sobiborze i Treblince od razu były założone z myślą o mordowaniu w
    >ramach
    >akcji ,,Reinhardt", którą zakończono w 1943.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C3%B3z_zag%C5%82ady
    _w_Be%C5%82%C5%BCcu

    historia obozu w Bełżcu jest troche dłuższa.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C3%B3z_zag%C5%82ady
    _w_Treblince
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ob%C3%B3z_zag%C5%82ady
    _w_Sobiborze

    Treblinka i Sobibor tez zaczete w 1941 ... ciekawe, co mieli na mysli

    >W Oświęcimiu początkowo mieli pracować skazańcy z przepełnionych
    >więzień,
    >więc różnie bywało.
    >Internety podają, że Stutthof był obozem pracy, przy czym połowa
    >więźniów
    >zginęła w wyniku chorób, ciężkiej pracy, fizycznego maltretowania
    >oraz
    >niedożywienia.

    Przy czym te obozy stanowily kontynuacje niemieckich obozow - Dachau
    dzialal od 1935.

    I mordowanie tam bylo jak piszesz - takie troche "przypadkowe".

    J.