  • Data: 2021-10-05 14:32:46
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Oct 2021 09:47:50 +0200, Kviat wrote:
> [...]
    97-niemcy-w-okresie-miedzywojennym.html
    >>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B
    3w_w_Niemczech#%C5%BBydzi_pod_w%C5%82adz%C4%85_nazis
    t%C3%B3w_(1933%E2%80%931939)
    >>> https://www.dw.com/pl/wst%C4%99p-do-holokaustu-pogro
    m-%C5%BCyd%C3%B3w-w-niemczech-w-1938-r/a-46190697

    > Nie, no jak raptem, to wszystko w porządku. Można zamknąć oczy i udawać,
    > że się nic nie dzieje. A że do tego sprowokowana, to jest jak
    > najbardziej usprawiedliwiona.

    A co bys napisal, gdyby rok temu, po wyroku pewnego trybunalu,
    oburzeni obywatele wybili okna w biurach PiS?

    Albo w palacu biskupa?
    Albo jakis kosciol podpalili?

    A co bys potem napisal, jakby sie objawila jakas Straz Koscielna i
    kosciolow pilnowala?
    Albo inna straz, i pilnowala, aby demonstracje nie zblizaly sie na
    blizej niz 50m do biur i willi PiS :-)

    > Cywilizowany... Zarówno wtedy jak i dziś sporo ludzi w tym kraju
    > cywilizację widziało tylko na obrazkach i nie rozumiało co na tych
    > obrazkach widzi.

    OK, ale ND ... to raczej bardziej cywilizowani.
    W sensie, ze nie chlopi malorolni z wschodnich wojewodztw.

    A tu decyzja rzadowa ... czyli wyksztalconych politykow.

    >Co nie oznacza, że nie wiedzieli co robią i co wspierają.

    Chyba wiedzieli. Nie jakis tam nazizm, tylko "polską rację stanu" :-)

    > Nikt normalny nie twierdzi, że tylko w Niemczech "nikt nic nie widział i
    > nikt nic nie słyszał" i sami niewinni, bo przecież parzyli tylko herbatę.
    > O bredzeniu oszołomstwa, że przecież jakiś tam obóz koncentracyjny, to
    > tylko zwykłe więzienie, bo przecież na początku nie gazowano ludzi, z
    > litości nie wspomnę.

    No ale tak bylo. Forma wiezienia do 1939, a nawet do 1943.

    J.