  • Data: 2021-10-04 15:19:18
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.10.2021 o 10:28, Kviat pisze:
    > Zbrodnie były w Niemczech popełniane jeszcze przed wybuchem wojny i
    > trzeba było być debilem, żeby tego nie widzieć. Opinia międzynarodowa
    > doskonale wiedziała co się w Niemczech wyprawia, a sami obywatele
    > Niemiec nie wiedzieli, pomimo tego, że obserwowali to z okien własnych
    > kamienic? Serio?

    To znaczy konkretnie cóż takiego z tego okna kamienicy można było
    zobaczyć? Tylko tak konkretnie. Nie pisz mi, ze Niemcy Żydów nie lubili,
    bo to jeszcze nie jest żadna zbrodnia.

    > Propaganda nazistowska w okresie międzywojennym (radio, prasa,
    > plakaty...) w ogóle się z tym nie kryła, a wręcz przeciwnie,
    > komunikowała wprost do czego zmierza i co robi. I wcale nie było trudno
    > uznać tego za niewłaściwe. Cały cywilizowany świat wiedział i potrafił
    > się wtedy zdeklarować, czy to właściwe, czy nie, a tylko biedni
    > obywatele Niemiec żyli w nieświadomości...

    I ów cywilizowany świat cóż takiego uczynił, by zapobiec? Ale tak
    konkretnie. Bo podejrzewam, że nasze państwo podziemne więcej w tej
    sprawie zrobiło, nisz ów cywilizowany świat.

    > Że też dorosłemu człowiekowi, potrafiącemu czytać i pisać, trzeba takie
    > sprawy tłumaczyć...

    No właśnie.

    --
    Robert Tomasik