  • Data: 2021-10-04 16:07:47
    Temat: Re: Ucieczka strazniczki
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To znaczy konkretnie cóż takiego z tego okna kamienicy można było
    > zobaczyć? Tylko tak konkretnie. Nie pisz mi, ze Niemcy Żydów nie lubili,
    > bo to jeszcze nie jest żadna zbrodnia.

    Tu masz skrót dla dzieci, bo innych źródeł i tak nie dasz rady przyswoić:
    https://www.bryk.pl/wypracowania/historia/xx-wiek/88
    97-niemcy-w-okresie-miedzywojennym.html

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Historia_%C5%BByd%C3%B
    3w_w_Niemczech#%C5%BBydzi_pod_w%C5%82adz%C4%85_nazis
    t%C3%B3w_(1933%E2%80%931939)

    https://www.dw.com/pl/wst%C4%99p-do-holokaustu-pogro
    m-%C5%BCyd%C3%B3w-w-niemczech-w-1938-r/a-46190697

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polenaktion
    "Żydów, których Niemcy nie zdołali przepędzić przez granicę, zabierano z
    powrotem w głąb kraju, najczęściej do obozów koncentracyjnych."

    Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.

    > I ów cywilizowany świat cóż takiego uczynił, by zapobiec?

    A co ma piernik do wiatraka?
    Cokolwiek uczynił, czy czegokolwiek nie uczynił, przestań pierdolić, że
    Niemieccy obywatele żyli w nieświadomości tego, co się u nich dzieje.

    > Ale tak
    > konkretnie. Bo podejrzewam, że nasze państwo podziemne więcej w tej
    > sprawie zrobiło, nisz ów cywilizowany świat.

    Sprawiło, że obywatele Niemiec dostali pomroczności jasnej i nie
    wiedzieli co się dzieje?

    > No właśnie.

    No właśnie.
    Za ileś tam lat u nas też będą się tłumaczyć, że "przecież nic nie
    wiedzieliśmy o pałowaniu kobiet przez pisowskie kulsony - bo w TVpis nie
    pokazywali, to skąd mieliśmy wiedzieć?", albo "ja tylko komendantowi,
    który wydał rozkaz, parzyłam herbatę".

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr