  • Data: 2005-05-06 13:09:25
    Temat: Re: Ubezpieczenie pojazdu przez posiadacza.
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d4ac23$lid$1@inews.gazeta.pl...

    > W przypadku ubezpieczenia AutoCasco wydaje mi się, że warunki może
    > narzucić
    > towarzystwo ubezpieczeniowe, ale gdy chodzi o ubezpieczenie
    > OdpowiedzialnościCywilnej warunki wyznacza ustawa.[USTAWA z dnia 22 maja
    > 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych(Dz. U. z 2003 r. Nr 124 poz.1152)]

    I w przypadku casco i w przypadku OC sposób budowy taryfy zalezy tylko i
    wyłącznie od ubezpieczyciela. Ze względów dla nich praktycznych większość
    ubezpieczycieli kieruje się przede wszystkim zawartością dowodu
    rejestracyjnego a jedynie w drugiej kolejnosci uzytkownikiem

    > Moje pytanie:
    > 1. co Wy na to?

    Częściowo j.w.

    > 2. Czy posiadacz pojazdu ubezpieczając go (ubezpieczenie OC lub AC) musi
    > podawać dane właściciela pojazdu?

    Generalnie tak.
    W OC można by się pewnie upierać, że nie, ale i tak przy szkodzie będzie to
    musiało być sprawdzone.

    > 3. Czy można (jak?) zmusić towarzystwo do takiego ubezpieczenia ?

    Posiadacz może być ubezpieczającym - tu agenci się mylą, bo ich w tym nie
    przeszkolili. Za to kwestia składki jest zależna od ubezpieczyciela i może
    on to sobie ustalić dowolnie. Wiekszość jest tu konserwatywna. Spróbujcie
    np. w Link4 - ci są bardziej postępowi.

    --
    Pozdrowienia
    Brodek