  • Data: 2009-02-19 11:47:07
    Temat: Re: Ubezpieczenie mieszkania
    Od: Krzysiek <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ursus pisze:
    > Chciałbym się Was poradzić / zapytać jak wygląda kwestia wypłaty przez
    > ubezpieczyciela przy zalanym mieszkaniu?
    >
    > Mieszkam na ostatnim piętrze wieżowca. Topniejący śnieg zalał mi
    > mieszkanie - jedną z 3 częśći przedpokoju.
    > Zniszczenia spore - odeszła farba ze ścian, odpadł sufit itp.
    >
    > Czy ubezpieczyciel powinien pokryć remont całego przedpokoju? Czy tylko tej
    > jednej zniszczonej części?
    > Na mój rozum chyba całość, bo niezbyt by to wyglądało żeby część była
    > odnowiona a reszta nie.
    >
    > Jak wygląda praktyka w takich przypadkach?

    Witaj, miałem swojego czasu bardzo podobny przypadek do Twojego. Sufit
    oraz ściany mojego mieszkania zostały zalane podczas opadów deszczu.
    Mieszkanie miałem ubezpieczone w Generali, praktycznie wygladało to w
    ten sposób że po zgłoszeniu szkody przyjechał do mnie rzeczoznawca z
    Generali, zrobił oględziny mieszkania i spisaliśmy protokół. Co do
    zakresu prac - człowiek był bardzo elastyczny (ale na raczej nie liczył
    bym na remont całego mieszkania na koszt ubezpieczyciela :)).

    Następnie z Generali przyszło pismo z proponowaną wyceną szkód - jako że
    dla mnie było ok zgodziłem się. Z tego co wiem TU sciągnęło regresem
    wartość odszkodowania ze SM.

    pozdr

    Krzysiek