  • Data: 2004-03-19 14:25:44
    Temat: Re: Ubezpieczenie AC
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "V G" <g...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:c3ejvv$p9m$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Pracownicy PZU skierowali mnie do zakladu (nie autoryzowanego) co wiecej
    > sugerowali ze jesli trafi do ASO to koszty moga byc zakwestionowane.

    totalna bzdura.. nie maja prawa kwestionowac kosztow naprawy w ASO chyba ze
    masz tak sformulowana umowe
    z PZU ze zeczywiscie nie mozesz (znizki z tyt nie naprawiania w aso , wiek
    auta itd)

    > okazalo sie ze przestal dzialac klakson i kontrolka poduszki powietrznej

    jesli miales do wymiany wszystkie zamki wiec rowniez stacyjka , ewidentnie
    partactwo tego warsztatu gdyz w celu wymiany
    stacyjki trzeba wymontowac (czasami bo nie znam marki tego pojazdu) kolo
    kierownicy a co za tym idzie poduszke powietrzna
    i oczywiscie klakson

    > ze trzeba pojechac "na komputer" i sprawdzic. Pojechalem "na komputer"

    jesli wykonali niefachowo demontaz poduszki (np z wlaczonym akumulatorem )
    to i tak maja szczescie
    ze nie wypalila im w twarz w czasie demontarzu a tylko zasygnalizowalo blad

    > Kosztowalo minie to 1150 zl , zanioslem oba pisma (faktura i opinia) do
    > PZU a oni odpowiedzieli ze nie zaplaca poniewaz ubezpieczenie AC nie
    > przewiduje tego typu szkod.

    maja racje bo nie jest to nastepstwem zdarzenia drogowego tylko
    nieumiejetnej naprawy

    > Nie wiem czy uszkodzenie spowodowane bylo samym wlamaniem czy pozniejsza
    > naprawa.

    jesli byloby to spowodowane wlamaniem to kontrolka poduszki powinna swiecic
    .. no chyba
    ze ukradziono ci akumulator i auto bylo zawiezione na "lawecie" do warsztatu
    w takim przypadku
    inspektor PZU nie mial mozliwosci wykrycia tego uszkodzenia i obowiazek
    powiadomienia o
    dodatkowych uszkodzeniach spada na warsztat naprawczy (przynajmniej tak jest
    w dobrych
    zakladach)

    > Jakie mam szanse na odzyskanie pieniedzy i od kogo?. W przypadku gdy PZU
    > odmowi zwrotu jak mam dochodzic zwrotu od zakladu naprawczego (sprawa
    > cywilna ?)

    w PZU nic nie zalatwisz.. PZU zleca naprawe na podstawie protokulu naprawy i
    jesli czegos na nim nie ma
    nie zaplaca ci . a jesli sa dodatkowe uszkodzenia to twoim obowiazkiem jest
    zawiadomic PZU przed naprawa
    aby przedstawiciel PZU zapoznal sie ze szkodami i wydal opinie odnosnie
    dalszego postepowania (uszkodzony
    element do naprawy czy wymiany)

    Reasumujac .. wal do warsztatu i dogadaj sie odnosnie kosztow jakie
    poniosles bo inaczej sad.. ale to raczej niemila droga....