    From: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: UZ a VAT w nowej ustawie
    Date: Sun, 9 May 2004 08:03:39 +0200

    > [...]
    >
    > Zgoda. Ale na zasadę "racjonalności ustawodawcy" to mi się prawnicy
    > na .prawo powoływali, i co ja biedny mogę ? ;)
    Hmmm... Zastanawiajac sie masz 100% racje: sad albo bedzie musial przyjac
    okreslony tok rozumowania powolujac sie na ta zasade albo zaprzeczyc
    zasadzie racjonalnosci. Stawiam na to pierwsze.

    > (meteoryt == Ziemia :>), no ale cóż... SN zdaje się też już czasami
    > szukał "dziury w całym".
    > Z braku innego pomysłu...
    Bez komentarza:-)

    > Bo przepis JEST.
    > A teoretycy prawa mówią że jeśli JEST to COŚ ZNACZY - bo
    > "racjonalność"...

    > [...]
    >
    > A prawda. Skutki obcowania z komputerami ? ;) Zrobi DOKŁADNIE
    > to na co jest zaprogramowany... ;>
    I tylko algorytm na wejsciu jest zazwyczaj taki, ze jeszcze dlugo nie
    powstanie procesor zdolny z nim sobie poradzic.

    > No to mamy zgryz. Bo jak za kilka miesięcy lub lat taki wniosek
    > zostanie prawnie "przypieczętowany" to będzie afera :(
    Zgadzam sie, stad wlasnie cala moja tyrada o intencyjach:-)

    > [...]
    >
    > Słabo, ale coś pamiętam. Skutkiem przedobrzenia gdzieś w ustawie
    > wychodzi wielopoziomowa negacja (jak w VAT :]) i pojawia się "dziura"
    > wskutek czego też nie wiadomo czy kijem [tj. nie DG] go [menadżera]
    > czy pałką [tj. jednak DG] :[
    Ide po piwo, w obecnej sytuacji jest to najlepszy pomysl jaki mi przychodzi
    do glowy...:-)))

    > No tak. Ale do intencji pt. "darowizny osobiste odliczane do podatku"
    > nikt się chyba też nie przyzna, a w końcu sprawa wypłynęła (aż
    > do nowelizacji ustawy). Akurat na korzyść sporej grupy podatników
    > którzy się "nie bali" (a w plecy reszcie).

    > Na razie mi wygląda w drugą stronę: wszyscy zaczynają tłumaczyć że
    > *wszystkie* umowy "osobiste" mogą nie podlegać pod VAT.
    > Czy KIEDYŚ np. któryś US nie postanowi zastosować wykładni negatywnej...
    > Cóż, w końcu sprawę "samochodów z kratką" minister rozwiązał wykładnią
    > zatwierdzającą stan sprzeczny z prawem z powołaniem się na "zaufanie
> [...]
    Gotfrydzie, a czy sens i logika byly kiedys mocna strona US?
    Najwazniejsze bedzie to, ze interpretacja bedzie na niekorzysc podatnika. A
    nawet jezeli tak nie bedzie i pojawi sie wykladnia MF to:
    1. czeka nas duzo stresow;
    2. wykladnia tylko potwierdza, ze prawo jest zywe, a teoretyzowanie MF mozna
    sobie... wiadomo w co za przeproszeniem (majac na wzgledzie oczywisty fakt
    niedociagniec i miernosci ustaw).

    > Zresztą... w kwestii INTENCJI pewnikiem masz rację - w końcu zgodna
    > ze zdrowym rozsądkiem sprawa nieuznawania za przychód wynajmującego
    > wydatków najemcy na media (ale których umowy są na wynajmującego !)
    > jest IMHO sprzeczna z prawem :], biorąc pod uwagę - jak to SN powiada
    > - że "truizmem jest"... ("najpierw litera" tegoż prawa !)

    > No cóż. Uporządkowano sprawę "czy 1-os DG to na pewno DG" i za
    > to mamy nowy pasztet :]
    Generalnie po raz kolejny ustawodawca zaserwowal nam gniota, tylko tym razem
    jego skala jest porazajaca:-(
    Chyba trzeba czekac na pierwszego odwaznego, ktory wystapi do MF/TK lub
    pechowca, do ktorego wystapi US:-)

    A w ogole, to dziadunio zawsze mowil, ze internet to szatanski wynalazek;-)

    Dawniej jak cos postanowila wladza to bylo swiete i niepodwazalne, a w tym
    momencie kilka osob wymienia poglady, laczy fakty i dosc szybko wynajduje
    braki i niedociagniecia wszelkich przepisow. Potem zastanawia sie jak to
    ugryzc i jest znakomicie przygotowana na rozne okazje.
    Na dodatek zglasza te uwagi publicznie ZANIM wylapie je ta wlasnie wladza,
    co zdecydowanie podwaza jej prestiz, wiec tym bardzie nie moze sie przyznac,
    ze sie myli i kolo sie zamyka.

    Pozdrawiam
    Lukasz G.