    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Date: Mon, 11 Oct 2021 00:45:29 GMT

    On 2021-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No nie wiem, nie wiem ...

    > Chyba bardziej skomplikowany temat. Skoro milcza przez lata, to to
    > przed laty musialo byc - czasy byly troche inne.
    > Poza tym pewnie rodzice mowili "nic nie mow". Sami moze i do kurii
    > pobiegli na skarge, czy napisali donos, ale sprawy nie naglasniali.

    No właśnie, ale to nie oznacza, że traumy nie ma. Albo rodzice
    powiedzieli, co Ty pieprzysz, ksiądz? Coś ty znowu wywinął? A lekce masz
    odrobione?

    > Ale czy dziecku mowili "musisz dalej na religie chodzic" ?
    > Po 2000r, bo 70 lat temu to kto wie..
    >
    > No i jeszcze w drastycznych przypadkach, to ofiara nie ma sie czym
    > publicznie chwalic, co nie znaczy, ze bedzie dalej do kosciola
    > uczeszczala.

    Jak jej nikt nie wierzy, lub nie ma odwagi powiedzieć? Pewnie pokaże, że
    coś jest nie tak i będzie miała opory, ale jak się nie wyjasni co i jak
    to się ją w końcu przymusi. Zobacz przykład z mamuską, która wezwała
    policje na 6cio latka. Kiedyś (jak AF słusznie sugeruje), dzieciak
    dostałby wpierdol i polazł by w końcu do tej szkoły, a o co mu naprawde
    chodziło nie wiedziałby pewnie nikt.

    > Bo ja wiem ... nie znajdziesz wielu aktywistow, ktorzy powiedza
    > nieprawde?

    Jakis kłamiących znajdziesz, ale czy będzie ich tak dużo?

    > Chyba drobny, bo w takiej Warszawie jak ktos przestaje chodzic na
    > religie, to myslisz ze balby sie sprawy karnej zglosic?

    Obecnie może drobny bo problem stał się bardziej publiczny, ale gro z
    tych spraw nie jest obecna.

    > A z drugiej strony ... jakies wieksze ekscesy, to chyba jednak
    > wymagaja wiekszej zazylosci miedzy ksiedzem i ofiara.
    > Jakies odwiedziny na parafii itp.

    Mało to dzieci, które wychowuje podwórko?

    > No ale co - ostatnio wieksza niz wczesniej?

    Poniekąd tak, bo wczesniej nie było tematu, a teraz oficjele dość często
    marnują okazję aby pomilczeć i nie rozwiewać wątpliwości.

    --
    Marcin