  • Data: 2021-10-09 09:34:03
    Temat: Re: Tylko skąd to zaskoczenie?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 08 Oct 2021 22:53:04 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jeśli presja społeczna była tak, jak u nas po wsiach i małych
    > miasteczkach, to pewnie nadal chodzili. Niechodzienie byłoby czegoś
    > manifestem.

    No i co? czuje sie skrzywdzony, to i manifestuje.

    > Poza tym, przyzwolenie społeczne, więc też własna tolerancja ofiar dla
    > niektórych czynów, też na pewno silnie ewoluowało. Można np. porównać z
    > tym co jeszcze niedawno uchodziło, a już nie uchodzi w kwestii
    > molestowania (głównie kobiet).

    I jeszcze pewnie ksieza stopniowo dzialali, i jak Robert pisze -
    trudno ustalic, czy to juz gwalt czy jeszcze nie.
    A przy braku edukacji ... dziecko moze samo nie wiedzialo, co o tym
    sadzic.

    > Internet upublicznił, czyli pokazał skalę zjawisk(a). Tzn. że te
    > wszystkie problemy to prawie de facto norma, nie zaś jakieś izolowane
    > incydenty.

    No nie wiem czy tak pokazal, tych 200 tys we Francji to wiele,
    a u nas jak to wyglada?

    Ale IMO to - afery seksualne tylko drobny fragment tej niecheci do
    Kosciola. Jak gdzies tam w Warszawie czy Gdansku polowa dzieci nie
    chodzi na religie, to chyba nie dlatego, ze polowa ksiezy i katechetow
    pcha im rece do majtek.

    J.