  • Data: 2024-05-24 01:09:03
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-05-23, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Mam mieszane zdanie. Postaw się z drugiej strony - kobieta usuwa ciąże
    > której ty chcesz i nie masz na to wpływu. Ryje beret trochę? Wiem -
    > trzeba ruchać te mądrzejsze;) Z drugiej strony facet ni może się pozbyć
    > wpadki...

    To wtedy, konsekwnentnie, powinieneś mieć też prawny wpływ na
    zachodzenie w te ciąże, czyli np. móc (współ)decydować czy i jak się
    kobieta zabezpiecza. A dalej na prowadzenie ciązy.

    Myślę, że akurat tu nie ma co cudować bo trudno o jakiś złoty środek. To
    jest ciało kobiety, i kobieta ponosi największe koszty ciąży
    (fizycznie/fizjologicznie, psychicznie). Ciąże bez wskazań medycznych,
    które ktoś chce usunąć, jednak najczęsciej nie zdarzają się u
    kochających, mądrych par.

    Nb. chyba ciekawszy aspekt związany jest z wrabianiem facetów w ciąże.
    Tyle się ostatnio mówi (i próbuje zmieniac przepisy) w tematyce gwałtu,
    że tym gwałtem ma być brak formalnej zgody* co do stosunku, a tu nie
    dzieje się absolutnie nic. A możnaby przecież podobnie, wymagać zgody na
    ciążę. Nb. ciekawe jaka jest skala tego zjawiska.

    *) też bardzom ciekaw jak będzie rzecz wyglądać w praktyce, gdy gwałt
    zostanie zarzucony kobiecie.

    --
    Marcin