  • Data: 2024-05-08 15:46:39
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.05.2024 o 10:23, Kviat pisze:

    > Za to uważam, że dyskryminujące jest np. to, że kobiety wciąż zarabiają
    > statystycznie mniej niż mężczyźni na tych samych stanowiskach.

    Ale gdzie, w hutach i kopalniach czy w Sejmie? Bo generalnie nie ma tych
    samych stanowisk dla kobiet i mężczyzn.
    https://www.prawo.pl/kadry/normy-dzwigania-dla-jedne
    j-osoby-przy-recznych-pracach-transportowych,187639.
    html
    Nawet jak to jest praca typowo biurowo-pierdząca w stołek, a nie
    fizyczna, to w różnego rodzaju instrukcjach; bezpieczeństwa, pierwszej
    pomocy, p.poż. czy ewakuacji, statystycznie więcej wciąż odpowiadają za
    to i robią to mężczyźni. Do tego dochodzą obsługi i eksploatacji różnego
    rodzaju sprzętu, od samochodów po specjalistyczne maszyny. Ja wiem, że
    są pojedyncze przypadki kobiet na TIR-ach czy żon marszałków Sejmu, ale
    generalnie baby nie garną się do takich robót. Więc może tu jest problem?