  • Data: 2024-05-09 14:02:43
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 May 2024 18:56:53 +0200, Trybun wrote:

    > Brevik to w sumie żaden zwyrodnialec na którego należałoby postawić
    > krzyżyk. Natomiast gdyby po wyjściu choć próbował powtórzyć swój wyczyn,
    > to wtedy nie ma zmiłuj. Społeczeństwo nie może tolerować kogoś kto nie
    > może żyć bez zabijania innych.

    Ale jest też kolejna sprawa. Kara ma odstraszać innych.

    Nie wiem, czy 10 lat wystarczająco odstraszy.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Anders_Breivik

    "24 sierpnia 2012 Breivik został skazany na 21 lat więzienia, bez
    możliwości przedterminowego zwolnienia przed upływem 10 lat. Sąd
    zastrzegł sobie prawo do bezterminowego przedłużenia kary, jeśli
    Breivik nadal będzie postrzegany jako zagrożenie dla społeczeństwa.
    Jest to najwyższy wymiar kary w Norwegii"

    Wyrok powiedzmy przyzwoity i przewidujący ... ale potem słyszysz, ze
    wyszedl po 10 latach ... może jednak powinno być uzależnienie od
    ilosci ofiar,

    "Anders Breivik odbywa karę w więzieniu o zaostrzonym rygorze w
    miejscowości Skien, położonej ok. 100 km od Oslo. Od czasu osadzenia
    przebywa w całkowitym odosobnieniu, ma jednak do dyspozycji aż trzy
    połączone cele, wyposażone w m.in. wygodne łóżko, prywatną łazienkę,
    telewizor, lodówkę oraz komputer bez dostępu do internetu. Wszystkie
    te udogodnienia mają w założeniu zrekompensować mu brak możliwości
    kontaktu z innymi więźniami. "

    Nie wiem jaki sens ma to odsobnienie ... chyba, ze ochronę jego przed
    innymi więzniami.

    "W marcu 2016 Breivik wytoczył proces przeciwko Norwegii, gdyż warunki
    w jakich jest przetrzymywany w więzieniu, uznał za ,,nieludzkie""

    Kolejna sprawa, to ewentualne choroby psychiczne, w szpitalu/więzeiniu
    sie taki ładnie leczy, wychodzi, przestaje brać leki, nikt
    nie pilnuje, czy bierze, choroba wraca ...

    "W styczniu 2022 roku złożył wniosek o warunkowe przedterminowe
    zwolnienie z więzienia[11]. Sprawę przegrał, a psychiatrzy, którzy go
    badali i wyciągali wnioski z jego zachowań stwierdzili, że dalej jest
    on niebezpieczny dla społeczeństwa"

    To jak - dobrze się resocjalizuje, czy nie bardzo?

    "W dorosłości Breivik bezskutecznie próbował założyć własny interes -
    po porażkach w życiu najwidoczniej wycofał się ze społeczeństwa i
    zaczął spędzać całe dnie w domu, grając w gry komputerowe"

    Dac mu do celi komputer (ma), zlecenie na testowanie gier, i niech
    siedzi 30 lat, i wszyscy będą zadowoleni ...

    Albo inna pożyteczną prace fizyczną ... tylko chyba nie da rady scinać
    drzew na Syberii :-)

    J.