  • Data: 2024-05-05 13:30:32
    Temat: Re: Trzecia płeć 2
    Od: Trybun <M...@t...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.05.2024 o 15:52, nadir pisze:

    > To nie ja wymyśliłem pojęcie "kara śmierci", natomiast eliminować
    > jednostkę ze społeczeństwa można na wiele sposobów, niekoniecznie
    > przez śmierć.

    Ale, i to dość bezmyślnie, powtarzasz. Pewnie że można, jednak problem w
    tym że metody stosowane na w tzw zachodnich, kar i sprawiedliwości są
    same w sobie szkodliwe. Opierają się przede wszystkim na na wzajemnym
    represjonowaniu się skazańców a nie na próbach resocjalizacji, w efekcie
    kryminał opuszczają nie skruszeni grzesznicy a materiał na prawdziwego
    łamacza praw.

    > I jaka ma być sprawiedliwość i zadośćuczynienie?
    > Gdyby mi pijany poseł rozjechał dziecko na pasach, to jego śmierć nie
    > przyniesie mi żadnego zadośćuczynienia, natomiast sprawiedliwym byłoby
    > jedynie rozjechanie jego dziecka. O takim prawie marzysz?

    Np, kradniesz mi kurę, to przed sądem ja pokrzywdzony mogę zażądać
    zadośćuczynienia, np oddani mi trzech kur które zaspokoi moje żądania i
    załatwiają sprawę kradzieży.

    > Te trzecie i kolejne płcie nie biorą się przecież z niczego.

    Tego już nie rozstrzygniemy, po prostu musimy przyjąć że tacy żyją wśród
    nas, i na statusie nieczłowieka.