  • Data: 2010-08-04 06:33:27
    Temat: Re: Towar zgodny czy nie z umową?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sarpedon" <k...@g...com> napisał

    > analogia do przytoczonego przykladu jest spora - moje subiektywne
    > zdanie jest takie, ze sa

    Na zasadzie analogii lub "analogii" można wszystko ponaciągać.
    Pytanie z jakim skutkiem. W przytoczonym wyroku mowa o *wzorniku*
    według którego klient wybiera kolor. W przypadku mebli kolor jest
    istotną cechą a nazwa "wzornik" też do czegoś zobowiązuje.
    Tu nie ma mowy o kolorze ani o wybieraniu wzoru z jakiejś palety.
    Jest informacja że motywy wzornicze mogą sie różnić i się różnią.
    Jak obiecał tak zrobił ;) Z zaakceptowanego przez kupującego
    opisu/oferty wynika, że te ornamenty nie są czymś istotnym bo
    mogą byc takie albo siakie. I jakieś tam są.

    > takze jest, ale autor nie wspomnial nic o opisie przedmiotu,

    Jak to nie?
    "Sprzedawca twierdzi, że nie zwróci mi kosztów przesyłek, bo
    w ofercie było napisane, że motywy wzornicze mogą się różnić
    od przedstawionych na zdjęciu.
    Zajrzałam tam drugi raz i faktycznie, na samym dole napisane jest."

    > poza tym - zawsze warto zadzwonic do sprzedawcy i przedstawic mu
    > swoj
    poglad. jesli nie poskutkuje, konsument ma prawo do zlozenia skargi do
    rzecznika konsumentow, ktory moze rozstrzygnac zasadnosc skargi

    Rzecznik niczego nie rozstrzyga.