    From: "Piotr" <masterson@USUN_TOvp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
    Date: Thu, 23 Jul 2009 15:50:12 +0200

    > Poczytac o zastosowaniu rekojmy.

    Jak mniemam dotyczy to dokładnie aspektu braku określonych właściwości
    produktu. W przypadku niezgodności towaru z umowaą mogę:

    - żądać obniżenia ceny
    - żądać usunięcia wady (nie ma wady, towar jest nizgodny ze specyfikacją)
    - żądać wymiany (jak najbardziej mi to odpowiada)
    - odstąpić od umowy w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na
    użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem

    Pierwszy wariant mnie nie interesuje (na jakiej podstawie określić o ile
    powinna być obniżona cena). Odstąpienie od umowy też by mi pasowało, ale jak
    odnieść się do kwestii stanowiącej o tym, że przedmiotu nie mogę używać
    zgodnie z jego przeznaczeniem. Serwer jako serwer działa zgodnie ze swoim
    przeznaczeniem, ale nie w moim mniemaniu ponieważ miał służyć na serwer
    plików (wymagający dużej ilosci pamięci masowej), miały być w nim 4 dyski, a
    aktualnie mogę włożyć 2. Czy według tego rozumowania mogę odstąpić od umowy
    czy nie?

    W jaki sposób mam oznajmić sprzedającemu fakt odstąpienia umowy? Zlewa
    mailem, rozmowy telefoniczne też do niczego nie prowadzą. Czy mam mu odesłać
    sprzęt z żądaniem zwrotu gotówki? Czy może mam mu najpierw wysłać pismo
    pocztą (za potwierdzeniem odbioru) i dopiero wtedy odesłać sprzęt? Jak
    powinna wyglądać procedura? Ktoś przerabiał takowy temat (z olewającym
    sprzedającym).