  • 1. Data: 2009-07-23 10:52:03
    Temat: Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
    Od: "Piotr" <masterson@USUN_TOvp.pl>

    Witam serdecznie.

    Na allegro dokonaliśmy zakupu serwera. Towar nowy, zakupiony na firmę.
    Niestety okazał się niezgodny z umową (serwer miał miec 4 wnęki na dyski
    twarde, a miał 2). Niestety ze względu na remont siedziby nie otwieraliśmy
    paczki przez około 3 tygodnie. Po otwarciu na jaw "wyszła" owa nizgodność.
    Przy rozmowie telefonicznej sprzedawca powiedział aby sprawę opisać w mailu.
    Sprawa została opisana w mailu z prośbą o propozycję rozwiązania sytuacji.
    Sprzedawca od tamtej pory milczy (mineły blisko 2 miesiące, sprzet jest
    nieużywany gdyż nie spełnia naszych wymagań). Jakie mamy możliwości. Serwer
    chcielibyśmy zwrócić lub wymienić. Czy owa sytaucja pozwala nam na to.
    Proszę o pomoc sugestie jak możemy sprawę załatwić.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-07-23 13:35:29
    Temat: Re: Towar niezgodny z umową, sprzedawca milczy
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Piotr pisze:
> [...]
    > chcielibyśmy zwrócić lub wymienić. Czy owa sytaucja pozwala nam na to.
    > Proszę o pomoc sugestie jak możemy sprawę załatwić.

    Poczytac o zastosowaniu rekojmy.

    --
    Elektroniczne papierosy - www.niedopalek.pl

  • 3. Data: 2009-07-23 13:50:12
    Od: "Piotr" <masterson@USUN_TOvp.pl>

    > Poczytac o zastosowaniu rekojmy.

    Jak mniemam dotyczy to dokładnie aspektu braku określonych właściwości
    produktu. W przypadku niezgodności towaru z umowaą mogę:

    - żądać obniżenia ceny
    - żądać usunięcia wady (nie ma wady, towar jest nizgodny ze specyfikacją)
    - żądać wymiany (jak najbardziej mi to odpowiada)
    - odstąpić od umowy w przypadku, gdy wada jest istotna, tzn. nie pozwala na
    użytkowanie przedmiotu zgodnie z jego przeznaczeniem

    Pierwszy wariant mnie nie interesuje (na jakiej podstawie określić o ile
    powinna być obniżona cena). Odstąpienie od umowy też by mi pasowało, ale jak
    odnieść się do kwestii stanowiącej o tym, że przedmiotu nie mogę używać
    zgodnie z jego przeznaczeniem. Serwer jako serwer działa zgodnie ze swoim
    przeznaczeniem, ale nie w moim mniemaniu ponieważ miał służyć na serwer
    plików (wymagający dużej ilosci pamięci masowej), miały być w nim 4 dyski, a
    aktualnie mogę włożyć 2. Czy według tego rozumowania mogę odstąpić od umowy
    czy nie?

    W jaki sposób mam oznajmić sprzedającemu fakt odstąpienia umowy? Zlewa
    mailem, rozmowy telefoniczne też do niczego nie prowadzą. Czy mam mu odesłać
    sprzęt z żądaniem zwrotu gotówki? Czy może mam mu najpierw wysłać pismo
    pocztą (za potwierdzeniem odbioru) i dopiero wtedy odesłać sprzęt? Jak
    powinna wyglądać procedura? Ktoś przerabiał takowy temat (z olewającym
    sprzedającym).

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-07-23 14:00:23
    Od: " " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Piotr <masterson@USUN_TOvp.pl> napisał(a):

    O ile zrozumiałam powiadomiłeś sprzedawce o wadzie towaru w ciągu miesiąca od
    jej wykrycia?
    Wyślij mu pismo ( w tym piśmie , napisz, ze jest to kolejna korespondencja,
    pierwsza była z dnia tu data wysłania maila) z zapowiedzią, że w razie nie
    wywiązania sie umowy, wstąpisz na drogę postępowania sądowego z ttytułu
    rekojmi.Obciążysz go kosztami zastępstwa procesowego, sądowymi i zażądasz
    również zwrotu kosztów za straty jakie poniosłeś ponieważ nie posiadałeś
    odpowiedniego do pracy sprzętu ( o ile takie są)Pismo, poczta, za
    potwierdzeniem odbioru

  • 5. Data: 2009-07-23 19:50:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h49fvh$16b$1@nemesis.news.neostrada.pl Piotr
    <masterson@USUN_TOvp.pl> pisze:

    > Na allegro dokonaliśmy zakupu serwera.
    Trzeba być skrajnym ignorantem (najdelikatnie mówiąc) żeby taki sprzęt
    (serwer!) kupowac na allegro.
    Wśród profesjonalistów nie do uwierzenia.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2009-07-23 20:45:25
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr pisze:

    > Jak mniemam dotyczy to dokładnie aspektu braku określonych właściwości
    > produktu. W przypadku niezgodności towaru z umowaą mogę:

    Firma nie jest konsumentem. Więc tej ustawy się nie stosuje. Więc nic [z
    tych rzeczy] nie możesz :)Posłuchaj poprzednika i poczytaj o rękojmi.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-07-24 05:27:15
    Od: "Piotr" <m...@v...pl>

> [...]
    > (serwer!) kupowac na allegro.
    > Wśród profesjonalistów nie do uwierzenia.

    Nie wiem czy słyszałeś, że na allegro też sprzedają firmy, które również
    posiadają sklepy internetowe (firma, w której kupiliśmy serwer także).
    Wiesz, że Komputronik, Electroworld itp. firmy sprzedają na allegro? A, no
    tak, skąd możesz to wiedzieć skoro nie jesteś ignorantem i do dzisiaj
    uważasz, że jednostką rozliczeniową za internet są impulsy.

    Odnośnie rękojmi: z artykułów w sieci wynika, że to co napisałem dotyczy
    rękojmi: http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C4%99kojmia. Oczywiście wikepedia
    może się mylić (zdarza się to często). Mógłby ktoś w telegraficznym skrócie
    napisać jak sprawę można "załatwić"?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 8. Data: 2009-07-24 05:54:37
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr napisał(a):

    [...]

    > Proszę o pomoc sugestie jak możemy sprawę załatwić.

    W zasadzie nie ma jakiś specjalnych regulacji dotyczących umów sprzedaży
    pomiędzy firmami więc pozostaje się dogadywać a jeśli to się nie uda to
    roztrzygnąć sprawę przed Sądem.

    j.

  • 9. Data: 2009-07-24 10:53:37
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Fri, 24 Jul 2009 07:27:15 +0200, Piotr napisał(a):

    > Nie wiem czy słyszałeś, że na allegro też sprzedają firmy, które również
    > posiadają sklepy internetowe (firma, w której kupiliśmy serwer także).

    .. no to trzeba bylo kupowac w ich sklepie internetowym.
    Popieram predmwce - kupowanie *serwera* do firmy na allegro? Bo rozumiem ze
    chodzi o nowy serwer, skoro przywolujesz tutaj tez sklepy internetowe.

    --
    Mark

  • 10. Data: 2009-07-24 11:30:33
    Od: "Baloo" <n...@o...eu>

    "Mark" <t...@a...w.pl> napisał

    > .. no to trzeba bylo kupowac w ich sklepie internetowym.
    > Popieram predmwce - kupowanie *serwera* do firmy na allegro?

    A co ma piernik do wiatraka?
    Czy na Allegro obowiązuje jakieś inne prawo?