    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Date: Thu, 04 Dec 2003 00:51:31 +0100

    motto wrote:

    > Pan(i) Tomasz Pyra w wiadomości <bqlqtq$kjn$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Ehhh osoba nie maąca nic do ukrycia nie boi sie tego, tak jak nie boję się
    > kamer na ulicy (bo nic nielegalnego nie robię).

    Z tym sie nie zgodze - to jest wlasnie panstwo policyjne.
    Prawo zaprowadzone za pomoca terroru, to za duzy koszt, za maly zysk i za
    duze pole do naduzyc.
    Jezeli policja potrafi - niech szuka dowodow, potem robi napady. Jak nie
    potrafi - ich sprawa. Wchodzic do domu zeby dopiero szukac dowodow nie
    powinno byc wolno.
    Jak szukac? Prosta sprawa - uruchomic Kazaa, czy inny bardziej i szukac
    roznego oprogramowania, jak znajdziemy kogos z okolicy (wcale nie tak
    trodno) to juz w zasadzie mozna wpadac.

    Kojena sprawa jest to udowadnianie wlasnej niewinnosci - jakim prawem
    kontrolujacy mnie rzadaja udowadniania im ze program mam legalnie (a nie
    odwrotnie?). Rownie dobrze mogli by mi rower zabrac na ktorym jezdze bo
    rowniez nie jestem w stanie przedstawic dowodow ze to moja wlasnosc.
    Czy wynika to z jakiegos paragrafu? Jesli mogl by ktos zacytowac byl bym
    dzwieczny.
    Jezeli policjant ma jakis konkretny dowod (na przyklad to ze rozprowadzam
    programy za pomoca p2p) to ok. Natomiast mi nie podoba sie to ze policjant
    przyjdzie i bedzie mi kazal pokazywac licencje na programy.
    Jak powiem ze to wszystko to sa programy shareware, dema i GNU to co?

    > I już Cię lubię.

    > Hmm mój znajomy dostał oprogramowanie na czas nauki z jakimś dokumentem,
    > że może go używać i to za darmo.

    Ja tez mam - bez dokumentu co prawda, ale przed sadem sie bym juz
    wytlumaczyl ;)
    http://www.eti.pg.gda.pl/KATEDRY/kpi/MSDN AA Full List of All Discs ETI.htm

    > Wiesz, na rynku jest miejsce dla obydwu.

    Nie przecze :)