  • Data: 2003-12-04 00:59:18
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: motto <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan(i) Robert Tomasik w wiadomości <bqlvi6$9lk$1@news.onet.pl> napisał(a):

    > 1. Autorzy wywalczyli, że dostają haracz od nagrywarek...
    Coooooooooooooooo? Ja nic nie dostaję.

    > 2. W sposób widoczny gołym okiem ceny oprogramowania, a i również innych
    > nośników są zawyżane. Ja rozumiem, że obowiązują tu prawa rynku, ale
    > rzeczywisty koszt systemu operacyjnego, to kilkadziesiąt złotych.
    Buhahahaa tylko tyle. Ty nie masz pojęcia o czym mówisz.

    > Mikrosoft mimo wszystko jest obecnie monopolistą i gdyby ustawił cenę
    > sprzedaży na rozsądnej wysokości, to większość osób by to kupiła.
    Ale musisz używać ms? jestes jednym z tych ograniczonych co poza myszką nic
    nie widzą? Wolny rynek. Masz lepszy produkt za darmo i płaczesz? (w
    porównaniu z Windowsem - Mercedesem, Linux to F-16, ale coż pilotować
    trzeba się nauczyć)

    > A ja osobiście słyszałem wypowiedź przedstawiciela tej firmy, który
    > oświadczył, że oprogramowanie musi być takie drogie, bo w cenę
    > sprzedanych egzemplarzy wlicza się straty z tytułu kopiowania.
    To tylko fragment tej wypowiedzi i przekręcony, zacytuj całą, bo mi się nie
    chce jej szukać. Wtedy podyskutujemy.

    > 3. Powyższe względy, a i znaczna dysproporcja ceny programów w stosunku do
    > naszej zasobności spowodowała, że grzech piractwa w naszym kraju stał się
    > niemal powszechny. Niech rzuci kamieniem, kto nigdy nie dotknął się
    > pirackiej kopii.
    Hahaha właśnie o takich teoriach pisałem w swoim pierwszym poście.

    > 4. Wiele osób kupiło w sklepie komputer i był tam już zainstalowany
    > system. Dla wielu osób jest to część komputera.
    Hahahaha maja na tą część fakturę? Bzdury wać Pan bzdury, a jak kupujesz
    firmowe komputery to Ci bez systemu nie sprzedadzą, no ale jak się kupuje
    komputerki niewiadomo co i niewiadomo gdzie to tak się ma. Poza tym każdy
    jest świadomy tego, że kupuje komputer i dostaje pirata, bo otwarcie o tym
    w sklepikach osiedlowych mówią, tak na marginesie to jest nieuczciwa
    konkurencja np. z takim Optimusem.

    > 5. Ustanowione w naszym kraju prawo autorskie jest co kolwiek nie do końca
    > przemyślane. Choćby ta uwaga, ze prawa autorskie do programów wygasają po
    > pięciu latach.
    O ile pamiętam myzuka po 20 latach, soft po 10, teraz możasz za darmo DOS'a
    3.0 używać.

    > Ale takich różnych szczegółów jest wiele. Pomimo tego, że
    > zostanę zakrzyczany, to ja nadal uważam, że samo posiadanie w prywatnym
    > komputerze nielegalnego softu nie jest przestępstwem.
    Zainstaluj mój a ja Ci udowiednie że jest to przestępstwo.

    > Po pierwsze społeczna szkodliwość czynu w tym wypadku jest znikoma.
    Przeczytaj dokładnie mój post to nie jest znikoma szkodliwość społeczna
    czynu to jest chleb mój i innych programistów. Poza tym szkodzi to
    gospodarce pośrednio, ale to to ci moja siostra ekonomistka może wyjaśnić
    szczegółowo.

    > Po drugie przy mądrym i przemyślanym tłumaczeniu bardzo trudno wykazać
    > wszystkie znamiona przestępstw wchodzących w rachubę. Bo albo nie ma
    > korzyści albo nie ma celu ustawowego.
    Zaoszczędzenie to też korzyść hahaha.

    > 6. W wypadku komputerów znajdujących się w domach widzę dość poważne
    > kłopoty dowodowe. Komputer, to komputer. Przy ujawnieniu przestępstwa w
    > rzeczywistości wirtualnej zawsze pozostaje pytanie, kto siedział przy
    > klawiaturze.
    Jeśli twoim samochodem ktoś zabije kogoś na pasach to nie bedą wnikali kto
    prowadził, jeśli ty im tego osobnika nie wskarzesz, oberwie się Tobie.
    Identycznie z softem.

    > Jak jest kilku domowników i nikt się nie przyzna do używania komputera,
    > to komu przedstawić zarzut?
    Właściwielowi, jak w samochodzie znajdą heroine to właściciel obrywa! Ot
    taki prosty prszykład.

    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/