  • Data: 2003-12-04 00:10:12
    Temat: Re: To do Ciebie złodzieju!
    Od: "mich" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ot prosty przykład Delphi 6.0 Personal za darmo dla domowego
    niekomercyjnego
    > użytku. Co Cię jeszcze interesuje? Producenci oprogramowania nie są
    > idiotami, to inteligentni ludzie o analitycznych umysłach. Więdzą co to
    > edukacja i rozumieją siłę nawyku.

    Nie twierdze, ze sa idiotami. Przyklad, ktory podales jest jedynie wyjatkiem
    potwierdzajacym regule. Swego czasu pytalem sie na uczelni, jaki program
    moge ewentualnie skopiowac i wykorzystywac w domu. Odpowiedz byla
    jednoznaczna - nie ma takiego programu!!!
    Ale ogolnie rzecz biorac powinno sie wlasnie zmierzac do takiego sposobu
    rozpowszechniania softu jak napisales! Chcesz zarabiac - kup program, czyli
    narzedzie pracy. Jezeli jednak pragniesz posiadac soft dla wlasnego,
    domowego, niekomercyjnego uzytku - masz prawo rowniez posiadac jedna kopie.
    Z tym, ze aktualnie taka sytuacja nie wystepuje. Posiadanie np. systemu
    operacyjnego dla wlasnego uzytku nie moze byc legalne, poki nie zaplacisz
    producentowi duzych pieniedzy. I to jest dla mnie nienormalne! Ja nie chce
    na tym zarobic, jedynie ma to byc narzedziem do nauki.
    Zatem, poki co, jestem zmuszony do sciagania softu z Internetu. Nie mam
    bowiem ochoty wywalac sporych pieniedzy na cos, co moze mi sie nigdy nie
    przydac...
    Z Twojej wypowiedzi wynika, ze jestem zlodziejem. I z tym sie zgodzic nie
    moge!

    A calej sytuacji zwiazanej z piractwem sa winni przede wszystkim sami
    producenci. Ustalenie ceny "zaporowej" na cokolwiek powoduje chec
    znalezienia alternatywy. Gdyby cena systemu operacyjnego byla, juz nie
    mowie, ze na poziomie ceny myszki czy klawiatury, ale np. twardego dysku,
    problem by nie istnial. Choc akurat w tym przypadku przyklad myszki jest
    moim zdaniem lepszy. Kazdy mialby swoj komputer ze swoim oprogramowaniem -
    bo koszt tego drugiego bylby znacznie mniejszy od kosztu sprzetu. A dopoki
    bedzie odwrotnie nielegalny soft bedzie sie rozwijac i zyc zdrowo. Lepiej
    wydac bowiem na nowa plyte z procesorem niz za ta sama cene miec "licencje"!

    Mich