    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.edukacja.szkola,pl.soc.prawo
    Subject: Re: To co idziemy głosować na PIS ?
    Date: Thu, 25 Oct 2007 15:53:31 +0200

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 25 października 2007 10:17
    (autor Steel
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ffpjom$8ug$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Tu akurat mysle ze anawet scislowcowi, jakim niewatpliwie ja jestem, sie
    > przydaje!
    > Czesto trzeba pisac jakies dokumentacje czy cos w tym stylu. Jakby on
    > wygladala gdyby zdania byly bledne stylistycznie i zupelnie niezrozumiale?

    Ale to nie jest poziom matury! W szkole ponadgimnazjalnej się analizuje co
    poeta chciał powiedzieć i jakie ciekawe rzeczy skonstruował. Wystarcza wg
    mnie samo zaliczenie z przedmiotu! Pamiętaj, że poza maturą uczeń musi 100
    innych przedmiotów zaliczyć. I do wypracowania stylu i ortografii wystarczy
    zupełnie nawet dopuszczający z polskiego. Natomiast matura to już analiza
    tekstów, rozumienie poezji i inne takie bzdety, których w życiu nie użyłem.

    > humanista.... statystyka to jedna z najczesciej spotykanych dziedzin
    > matematyki w naukach w zasadzie wszelakich!

    a) humanistycznych? Na polonistyce, germanistyce, historii itepe?
    b) Akurat statystyki to ni **** jest w programie ponadgimnazjumu czy matury.

    > Jak chcesz policzyc cos jak nie masz pojecia o tym co to
    > prawdopodobienstwo

    Do dzisiaj nie mam i żyję. Poza statystyką prawdopodobieństwo się przydaje
    dość jakby nie.

    > czy proste rownania?

    No proste równania to nie poziom matury, a poza tym: patrz wyżej wyjaśnienie
    z j.polskim.

    > Pozniej widac jak pani psycholog wyciaga kalkulator zeby policzyc np 2 h
    > po 37 pln... w glowie by to zrobila...

    No i co? jest skuteczna. Może nie zachwyci matematycznego odpowiednika
    Kaziemiry Paszczaki.

    > jednak jak pokazuje zycie co
    > najmniej 50% ludzi po maturze/studiach ma klopoty z tabliczka mnozenia!

    Oczywiście, ja też mam. I nie czuję się z tego powodu poszkodowany. Liczę
    sobie na palcach. Za to większym problemem jest brak logicznego rozeznania
    w świecie i brak umiejętności poruszania się w możliwych kruczkach i
    podpuchach.

    > Fakt ze rozny stopien matury z matematyki powinien byc dla humanistow i
    > scislowcow, jednak pewne jego elemnty powinny byc w obu typach.

    Nieee... Na maturze nie masz przedsiębiorczości (bardzo potrzebna, a
    olewana), technologii informatycznej (bardzo potrzebna, a olewana) i wielu
    innych rzeczy. Humanistom matematyka na poziomie zaliczenia przedmiotu
    wystarczy, po co państwowy egzamin?

    > Ostatnie zmiany w szkolnictwie jednak wskazuja ze Romek i PiSmacy maja
    > udzial w degradacji polskiej edukacji :)

    Oh, ale jak pisałem: JAK KAŻDY.

    FUT: pl.soc.edukacja.szkola

    --
    Tristan