  • Data: 2006-08-24 13:54:03
    Temat: Re: Testament?
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tylko pamiętaj, że prawidłowo sporządzony testament nie powinien polegać
    > na zapisywaniu poszczególnym osobom określonych przedmiotów tylko na
    > powoływaniu ich do określonej części spadku (całości, 1/2, 1/4 itd.).
    > Jakieś wzory pewnie znajdziesz.

    Jesteś pewien ? :) IMHO właśnie tylko testament pozwala na ustanowienie
    zapisów http://pl.wikipedia.org/wiki/Zapis_(prawo_spadkowe), również pod
    warunkiem np. "Polecam przekazanie mojej ulubionej willi w Kazimerzu mojej
    kochance Krysi, pod warunkiem że się rozwiedzie z mężem w terminie roku".
    Zapisy i polecenia niejako "pomniejszają" masę spadkową która pozostaje do
    dyspozycji osób dziedziczących ("powołuję do 1/4 spadku mojego syna Marka").