    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tesciowa, synowa, wnuczki i mieszkanie.
    Date: Wed, 25 Aug 2010 10:17:20 +0200

    W dniu 2010-08-25 08:10, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo umiem czytać i mam aktualny tekst.

    > Bo utracił moc. Zapoznaj się z AKTUALNĄ ustawą.
    OK, touche.
    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/57/1686/Ustawa_o_e
    widencji_ludnosci_i_dowodach_osobistych__tekst_jedno
    lity.html
    nowszej chyba nie ma.

    Natomiast punkt

    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3
    miesiące należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby
    zgłaszającej pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane
    przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do
    lokalu, oraz, do wglądu, dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
    tego podmiotu. Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może
    być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja
    administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł
    prawny do lokalu.

    nadal umożliwia najemcy zameldowanie w lokalu dowolnej osoby. Patologię
    tego opisałem i podtrzymuję.

    > Której mojej teorii? Moja teoria jest taka, że meldunek nie ma żadnego
    > prawnego znaczenia w tym przypadku.

    Prawnego rzeczywiście nie ma. Natomiast kolejny raz odwołuję się do
    praktyki i podejścia wszelkiego rodzaju służb porządkowych. Wg
    większości z nich nich jeśli ktoś jest zameldowany to ma prawo
    przebywać w lokalu.

    > Nieistotne.
    Jednak istotne, bo dla nowych właścicieli będzie bezumownie zajmowała
    ich lokal.

    > To się nazywa "umowa użyczenia". Jest niejako "domyślna", jeśli sprawa
    > dotyczy rodziny i nie dotyczy pieniędzy.
    Umowa użyczenia w przeciwieństwie do umowy najmu nie przechodzi na
    nowego właściciela (chyba że znów się coś ostatnio zmieniło, ale nie
    znalazłem).

    > I nie zacznij opowiadać bredni, że "ta pani się kilka lat temu włamała,
    > a ja nie zawiadamiałam policji, bo mi się nie chciało". Skoro mieszkała
    > i właścicielka się nie awanturowała, że jej się ktoś włamał, to istniała
    > umowa użyczenia lub najmu. I masz lokatora, którego siłą w ciągu kilku
    > dni nie ruszysz. Niezależnie od meldunku.

    Nie zamierzałem pisać że "pani się włamała". Teściowa jej nie ruszy.
    Natomiast nowy właściciel chyba mógłby. Umowa użyczenia już nie
    obowiązuje. Fakt, że jedyną drogą wydaje się pozew o eksmisję ale z
    bezumownie zajmowanego lokalu.

    --
    MZ