    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.dzieci
    Date: Tue, 24 Apr 2012 16:36:27 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Telefoniczne nękanie dziecka - karalne?
    <jn2t14$oq9$1@inews.gazeta.pl> <jn2tn1$q2c$1@inews.gazeta.pl>
    <jn304o$2t7$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1204231112260.1392@quad>
    <jn3b5a$2uf$1@inews.gazeta.pl> <jn3bmq$3q7$1@inews.gazeta.pl>
    <jn3dgu$955$1@inews.gazeta.pl> <jn3duh$ab4$1@inews.gazeta.pl>
    <jn3g83$gdn$1@inews.gazeta.pl> <jn3hao$jf7$1@inews.gazeta.pl>
    <jn3ja8$p1r$1@inews.gazeta.pl> <4f9552da$1@news.home.net.pl>
    <jn3lnm$32d$1@inews.gazeta.pl> <4f955be5$1@news.home.net.pl>
    <jn3nft$8ho$1@inews.gazeta.pl> <4f96440a$1@news.home.net.pl>
    <jn5lk2$1gn$1@inews.gazeta.pl> <4f965c6f$1@news.home.net.pl>
    <jn5ohv$8n8$1@inews.gazeta.pl>

    On Tue, 24 Apr 2012, Nixe wrote:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    [...]
    > Nie ma dla mnie różnicy.

    Celem ustalenia uwagi.
    Mamy przyjac, że dziecko w odniesieniu do matki stwierdza "nie
    będę z toba gadać, TUP".
    I stwierdzasz, że to "bez różnicy", całkiem obiektywnie.
    Nie wiem, proponujesz chyba zaakceptoanie takiego stanu.
    Dobrze rozumiem?

    Tak całkiem na boku, odnoszę wrażenie że mylisz podmioty:
    najwyrazniej chodzi o jakas operacje "przeciw ojcu", ale
    z braku laku miałoby to być przeprowadzone "przez dziecko".
    IMVHO, Johnson dobrze pisze, choć z wyrokami polskich sadów
    różnie bywa.
    Ale jesli przyjac taka wersję jak podejrzewam, to trzeba by
    wykazac ojcu *co robi zle* (niezgodnie z prawem) i dopiero na
    tej podstawie oczekiwac, że sad wyda jakies postanowienie
    na temat ograniczenia władzy rodzicielskiej.
    Odwrotne postawienie sprawy ("bo dziecko nie chce kontaktu")
    prowadzi prawie wyłacznie do pytań jak na poczatku (że niby
    czym to się ma różnic od przypadku, kiedy nie chciałoby
    rozmawiac z matka).

    pzdr, Gotfryd