  • Data: 2012-04-24 16:56:26
    Temat: Re: Telefoniczne nękanie dziecka - karalne?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 24 Apr 2012, Nixe wrote:

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > Dobrze się czujesz? To jaka jest rola sądu?

    W przypadku sporu, wyraża ja mniej więcej taki przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która
    z faktu tego wywodzi skutki prawne.
    ---

    W przypadku, jesli celem działania sadu jest aby kogos *ukarać*,
    streszczenie wyglada zas tak:
    http://www.lex.pl/du-akt/-/akt/dz-u-97-89-555
    +++
    Art. 5.
    § 1.Oskarżonego uważa się za niewinnego, dopóki wina jego nie
    zostanie udowodniona i stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sšdu.
    § 2.Nie dajšce się usunšć wštpliwoœci rozstrzyga się na korzyœć
    oskarżonego.
    ---

    Przynajmniej formalnie takie sa zasady.

    > A dlaczego ja mam coś udowadniać?

    Podpowiedz w przepisie masz wyżej.
    Czy ojciec chce podjac jakies działania przeciw matce?
    Nie? No to nie on musi udowadniać.

    > Pytałam, czy nikt nie zna odwrotnych sytuacji.
    > Równie dobrze Ty udowodnij, że matka kłamie i manipuluje.

    A chciał ktos matce np. ograniczyć prawa?
    Zauważ: co innego zarzucić komus manipulację *w obronie*,
    a co innego tę sama osobę oskarżyć.

    Jak ktos będzie chciał oskarżac matkę, albo dajmy na to
    odbierać jej prawa, to WTEDY ten ktos będzie musiał umieć
    odpowiedzieć na pytanie "dlaczego".

    I szkoda, że sadzisz iż jak ktos Ci pisze że nie wszystko
    wyglada tak jak kto inny sobie wyobraża, to jest to
    "przeciw tobie".

    pzdr, Gotfryd