  • Data: 2012-04-24 12:20:34
    Temat: Re: Telefoniczne nękanie dziecka - karalne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2012 12:10, Agnieszka pisze:

    > Nie, nie chcę wchodzić w tę dyskusję. Napiszę tylko tyle, że jako takie
    > właśnie rozwiedzione dziecko zdaję sobie sprawę, że ona może pisać prawdę.
    > Swoją. I być o niej absolutnie przekonana. Tyle, że swoją prawdę może mieć
    > też ojciec, może dziecko. Przy czym dziecko prawdopodobnie ma tu najmniej do
    > powiedzenia ORAZ może nie chcieć/nie umieć tej swojej prawdy opowiedzieć.

    Ano właśnie. I sąd o tym wie (lub powinien wiedzieć) i nie będzie
    podejmować żadnych działań przeciwko jednemu z rodziców tylko na
    podstawie lamentu drugiego z rodziców.

    Sama próba codziennego kontaktu z własnym dzieckiem (o ile nie było
    pozbawienia praw/zakazu kontaktu) nie jest karalna. Wręcz przeciwnie -
    brak codziennego kontaktu będzie świadczył o małym zainteresowaniu
    losami dziecka. A to nie wygląda dobrze.

    Nerwowe reakcje dziecka mogą zwyczajnie wynikać z tego, że jeden rodzic
    (święcie przekonany o swojej słuszności) szarpie w jedną stronę i
    nastawia dzieciaka przeciwko drugiemu, a drugi robi dokładnie to samo
    (też święcie przekonany o swojej racji).

    I wtedy sytuację dziecka pięknie ilustruje flaga szarpana przez
    polityków w Dniu Świra. Bo ich racja jest najmojsza!