    From: "Piotrek" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Tajemnica korespondencji
    Date: Fri, 3 Feb 2006 14:39:10 +0100

    Użytkownik "KARY" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:drvjha$gp$1@linux.wakacyjny.net...
    > Czy tajemnica korespondencji objęta jest tez korespondencja z instytucjami
    > takimi jak np. redakcje gazet, portali itp.
    >
    > Proszę uprzejmie o możliwie pełna odpowiedz.
    >

    > --
    > Piotr

    Tajemnica korespondencji, oznacza, iż wszystko, co jest przedmiotem przekazu
    od nadawcy do adresata, należy wyłącznie do tych osób, z wyjątkiem sytuacji,
    gdy wyrażą one zgodę na udostępnienie również innym informacji, które między
    sobą przekazują.

    Tajemnica korespondencji jest istotną częścią składową prawa do poszanowania
    życia prywatnego, w tym również do poszanowania jej tajemnicy. Naruszenie
    tajemnicy korespondenji podlega karze z mocy prawa. W sytuacjach
    szczególnych (np. związanych ze ściganiem poważnych przestępstw) przepisy
    zezwalają na naruszenie tajemnicy korespondencji.

    Mam nadzieje że ta definicja wszystko wyjaśnia

    Pozdrawiam Piotr