    From: "pawelj" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szklanka na drodze, stłuczka, filmiki
    Date: Sun, 28 Dec 2008 12:00:23 +0100

    > Pytanie - co z tym mozna zrobić. Zarówno w kontekście
    > mojego wypadku (np. jakiś regres do ZDiK-u lokalnego)
    > jak i ogólnie - bo założę się że to niejedyny wypadek dzisiaj
    > w tamtym miejscu.

    Pytanie bardzo dobre.
    A ci superkierowcy co to takich dobrych rad udzielają widać że nigdy się w
    takiej sytuacji nie znaleźli. Zmienili by zdanie dość szybko.

    Kilka lat temu jechałem przez las. Dwa kilometry prostej lekki łuk i dalej
    kilometr prostej. Od tygodnia nic nie padało świeciło słoneczko droga była
    sucha. Jakieś auto z naprzeciwka błysnęło mi światłami. No to zwolniłem. Za
    tym lekkim łukiem był cień bo tam słońce nie roztopiło lodu. Wywinąłem
    pięknego pirueta licząc jednocześnie tych co im się nie udało. 4 samochody w
    rowie po prawej i dwa po lewej. A za nimi stała policja. Gdyby chociaż
    koguta włączyli albo coś to byłoby widać.
    Kiedy się zatrzymałem to się okazało że ponad godzinę tam stoją i próbują
    ściągnąć piaskarkę. Kierowcy sobie pomagali wyciągać samochody i jechali
    dalej. Te 6 aut co stały były za bardzo wbite żeby ich rękami wyciągnąć.
    A policja była bezradna w swej głupocie. Bo nawet ustawienie głupiego
    trójkąta by pomogło czy choćby inne postawienie radiowozu.

    A dla tych co twierdzą że to lodowisko można było przewidzieć mówię że nie
    można było.
    Przejechałem wtedy ponad 60 km. Nigdzie nawet kropli wilgoci nie było na
    drodze. Był mróz i było niezłe słońce.
    Tam po prostu musiało roztopić jakiś zalegający śnieg i jak słońce3 zaszło
    za drzewa to zmroziło.

    Wracałem po trzech godzinach. Piaskarki dalej nie było.

    --
    PawełJ