    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Szef zmusza do złego ;)
    Date: Thu, 18 Nov 2004 21:52:41 +0100

    Użytkownik "Borszczuk" <c...@U...wfmh.org.pl.TW> napisał w
    wiadomości news:cnhq4b$aqj$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A niby w ktorym miejscu prawo reguluje zakres dzialania serwisow?
    > Moze byc to niezgodne z umowa jesli takowa to definiuje. Ale pewnie
    > nie definiuje stad pomysl szefostwa.

    No, wpisanie celowo kodu mającego z opóźnieniem wywalić serwis, to pod
    kodeks karny podchodzi. Oszustwo na pewno, bo przecież sprzedajesz im niby
    dobry.

    > Nie. Szef kazal zrobic niebieskie robisz niebieskie. Kazali zrobic
    > timeout 4 grudnia, wbijasz timeout 4 grudnia. Jesli waszemu klientowi
    > sie to nie spodoba to moze przykladowo pozwac wasza firme jako
    > zleceniobiorce, nie zas Ciebie bezposrednio. Natomiast, zakladajac
    > ze szefostwo bedzie chcialo sie wtedy wywinac, moga Ciebie probowac
    > wsadzic na mine mowiac ze zrobiles to bez ich wiedzy wiec dobrze by
    > bylo abys mial na to "podkladke" czyli papier z np. nowa wersja
    > wytycznych projektowych do serwisu, najlepiej z podpisem kogos
    > kto takie rzeczy moze podpisywac (project manager etc)

    A tu sporo prawdy. Oczywiście nie jest rzeczą pracownika badać, czy na
    przykład w umowie nie jest napisane, że ma działać do 4 grudnia. Może szef
    się po cichu aneksem dogadał? Ale jak się sprawa rypnie, to pierwsze kroki
    organa ścigania skierują do twórcy. ten oczywiście może się tłumaczyć
    poleceniem. Czy zdoła to dowieść? Sytuacja przyznam bez wyjścia, a
    przynajmniej ja go nie widzę.