    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sygnaturki a ustawa antyspamowa - ratunku?!
    Date: 17 Apr 2003 16:25:04 +0200

    > Dobrze, dobrze... :-). Czyli zgadzasz się przynajmniej, że sygnaturka taka
    > jaką opisałem JEST informacją handlową i jako takiej nie wolno jej bez
    > zamówienia przesyłać?

    jesli zawiera informacje handlowe (w szerokim tego slowa znaczeniu) -
    oczywiscie bedzie informacja handlowa
    jesli zawiera np . tylko adres - nie, nie bedzie taka informacja

    > Moim zdaniem, intencją ustawodawcy było nie tylko zatamowanie niechcianych
    > ofert handlowych, ale wogóle natrętnej korespondencji związanej z komercją.

    nie bede sie cytowac ;) "...utrudnienie..." zdaje sie moj poprzedni post;)

> [...]
    > towaru tu i teraz. Działania służą także (jak nie przede wszystkim) do
    > wypromowania (=zapamiętania, polubienia) marki. Więc z punktu widzenia
    > marketingowca wystarczy, że raz na tydzień wyśle Ci "zapytanie" - bez
    > konkretnej oferty handlowej.
    > Dlatego jeśli ochrona przed spamem ma być skuteczna to należy ograniczyć
    > przedsiebiorcom wszelkie inicjowanie kontaktów z klientem drogą
    > elektroniczną. Koszt dotarcia do klienta wówczas wzrasta, ale z drugiej
    > strony porządkuje to rynek elektroniczny - legalną reklamą zajmą się

    no i chyba po to wlasnie weszla ta ustawa
    wydaje mi sie, ze firmom, ktore dotad wysylaly spam bezkarnie, zostal ten
    sposob "promocji wizerunku" znacznie utrudniony
    aczkolwiek nie wydaje mi sie, zeby mozna bylo !w ogole! zabronic wysylania tego
    rodzaju informacji
    stad w ustawie art. mowiacy o potrzebie otrzymania zgody od "przyszlego" klienta

    > Sam należę do tych, którzy czerpią korzyści z handlu elektronicznego i z
    > tego punktu widzenia oznacza to dla mnie niby cięższe życie (jak widać
    > jednak punkt widzenia nie zawsze zależy od punktu siedzenia ;-), ale z
    > drugiej strony nie może być tak, że ci, którzy działają uczciwie są na
    > gorszej pozycji.

    nawet nie wiesz, jak doskonale Cie rozumiem ;)

    > jaki
    >
    > Tak jak wyżej :-).

    tzn. zeby w ogole zabronic wysylania? nie bardzo rozumiem

    > Po prostu zakazać. Wtedy:
    > a) jak firma bedzie musiała Onetowi zapalcić za wysłanie reklamy do
    > użytkowników, to się 100 razy zastanowi
    > b) wyelimuje się 90% spamerów krajowych (niestety tylko krajowych!!!) -
    > jako, że spamują przede wszystkim jakieś efemerydy, które nawet trudno
    > nazwać firmami, a które po prostu na ten spam stać nie będzie.

    zabronic reklamy w internecie? to tak jakby kazac pozdejmowac wszystkie szyldy
    reklamowe z ulic/zdjac z wizji wszystkie reklamy
    tego nie da sie zrobic

    > To po co wogóle ustawa ;-) ?

    zeby uregulowac te materie ;)...no i oczywiscie dostosowac prawo polskie do
    norm unijnych...glownie chyba po to;)

    pozdrawiam
    d.