  • Data: 2007-03-25 08:06:08
    Temat: Re: Student a działalność gospodarcza
    Od: "Angie" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:1174778771.978347.115720@d57g2000hsg.googlegrou
    ps.com...

    > zglos sie do UP, zarejestruj jako bezrobotny

    Studenci dzienni nie moga sie rejestrowac w PUP wiec cala reszta twojej
    wypowiedzi jest guzik warta ale i tak sie do niej odniose:)

    >dostaniesz 12.5tys zlotych na jej
    > otworzenie

    Pod warunkiem, ze przekona PUP ze jego dzialnosc ma szanse bytu, zrobi
    biznes plan uzasadniajacy te wydatki, znajdzie dwóch zyrantow itd.
    Przejdzie przez szkolenia [ ja zaliczylam 2]. Na 17 osob ktore ubiegaly sie
    ze mna o taka dotacje bylam JEDYNA, ktora otrzymala je w pelni we
    wnioskowanej kwocie - reszta otrzymala max 60% wnioskowanej kwoty. W
    przypadku korepetycji zapewne zapytaja o kwalifikacje do ich pelnienia:)
    Procedura zalatwiania u mnie zajela od polowy lipca do 11 pazdziernika,
    kiedy pieniadze trafily na moje konto. Kolejna rzecz - to pieniadze na
    rozpoczecie dzialnosci wiec MUSISZ je wydac zanim zaczniesz DG. Ja mialam na
    to 2 tyg. Nastepnie wizyta w US, ZUS i ponownie w PUP gdzie musisz
    przedstawic wszystkie rachunki, dokumenty, lacznie z zaswiadczeniem z ZUS i
    odczekac 3 tyg czy PUP zaopiniuje twoje wydatki, jako zgodne z biznes
    planem. Czyli jesli np zalozyles ze wydajesz 6 tys na materialy edukacyjne a
    3 tys na sprzet i otrzymales na ten cen 9 tys zl z PUP to nie mozesz
    samodzielnie dokonac przesuniecia srodkow czyli np wydac 4 tys na materaly a
    5 tys na sprzet. kwoty maja byc zgodne z tymi z wniosku. Niewykorzystana
    kwota dotacji jest do zwrotu. Po roku ponownie zjawiasz sie w PUP z
    dokumentami potwierdzajacymi prowadzenie dzialalnosci i odprowadzanie
    skladek ZUS i podatkow. W przypadku ich braku nalezy owa dotacje zwrocic.
    Aha - mialo wejsc, nie wiem czy weszlo ze obowiazek prowadzenia DG po
    otrzymaniu owej dotacji mial byc przedluzony do 2 lat.

    > Dodatkowo jako zarejestrowany bezrobotny w UP jestes zwolniony z oplat
    > w urzedach miasta, urzedach statystycznych itp. to koszta rzedu 100zl
    > ale zawsze masz je w kieszeni ;)

    To akurat zalezy od uchwaly danej gminy.

    Angie