  • Data: 2003-01-13 19:07:42
    Temat: Re: Straz miejska a dostep do informacji publicznej.
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 6. 1. Straż jest jednostką organizacyjną gminy.
    >
    > Ustawa z dnia 6 wrzesnia 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
    > Art. 4. 1. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze
    > publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w
    szczególności:
    > 1) organy władzy publicznej,
    > 4) jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
    >
    > Czyli skoro straz miejska jest jednostka organizacyjna gminy to
    > byliby w/g art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy o dostepie do informacji
    > publicznej zobowiazani do udostepnienia mi tych danych.

    Czesc!

    Oj stary... zabiles mnie tym postem, meczylem sie z tym dobre 8 i pol minuty
    zanim
    to wszystko posklejalem, ale ok juz jest dobrze i odpowiadam....

    Tak, wg mnie sa zobowiazani do udostepnienia tych danych.
    Tutaj tez dobrze ich zakwalifikowales (art. 4 ust 1. pkt 4 - jednostka org.
    sam ter)

> [...]
    > art. 16 stosuje się odpowiednio.
    > 2. Wnioskodawca może wystąpić do podmiotu, o którym mowa w ust. 1, o
    ponowne
    > rozpatrzenie sprawy. Do wniosku stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące
    > odwołania.

    > Czyli generalnie straz miejska jest jednostka organizacyjna gminy, czyli
    > w/g art 16 odwolanie, jesli komendant strazy odmowi mi informacji,
    powinienem
    > adresowac do organu nadrzednego wobec jednostki samorzadowej, czyli
    > samorzadowego kolegium odwolawczego lub wojewody. Czy dobrze

    Zle kombinujesz, zapomniales juz o swojej kwalifikacji. Przypominam: wg.
    art.4 ust. 1 pkt 4
    ustawy o dostepie do inf. w zwiazku z art.6 ustawy o strazach gminnych straz
    jest
    jednostka org. sam. ter. czyli wnioskujac a contrario nie jest (wg mnie of
    coz)
    organem wladzy publicznej (art.4 ust. 1 pkt 1) czyli nie odwolujesz sie do
    SKO lub
    wojewody lecz wnosisz o ponowne rozpatrzenie tej sprawy przez straz (raczej
    nic nie warte).

> [...]
    > publicznej ze względu na wyłączenie jej jawności z powołaniem się na
    ochronę
    > danych osobowych, prawo do prywatności oraz tajemnicę inną niż państwowa,
    > służbowa, skarbowa lub statystyczna, przysługuje prawo wniesienia
    powództwa do
    > sądu powszechnego o udostępnienie takiej informacji.

    > wystarczy, ze komendant strazy miejskiej
    > napisze mi, ze to jest informacja statystyczna i przytlaczajac mnie
    > ewentualnym procesem (dosc klopotliwe przedsiewziecie) pozbawia mnie
    > latwego dochodzenia swoich praw. Czy dobrze tu rozumuje?

    Zle przeczytales, gdy jest to tajemnica INNA niz statystyczna. Jak jest
    to tajemnica statystyczna to do NSA

    Hmm.. mam nadzieje ze znow nic nie pomylilem i jest w porzadku.

    Pozdrawiam, Konrad!