    From: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Straz akademicka
    Date: Mon, 24 Mar 2003 17:43:21 +0100

    news:b5imot$899$4@inews.gazeta.pl...
    > Ponieważ USTAWA z dnia 12 września 1990 r. o szkolnictwie wyższym milczy
    na
    > ten temat, więc wydaje mi się, że tego typu formacje działają w oparciu o
    > USTAWĘ z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia. Pewnie to
    rodzaj
    > wewnętrznej służby ochrony.

    ZTCP tutaj ma sie sprawa innaczej, gdyz teren uczelni jest terenem
    autonomicznym, gdzie nie maja wstepu organy wladzy panstwowej (z wyjatkiem
    sytuacji zagrozenia zdrowia lub zycia, badz za zgoda rektora uczelni) - art
    272 ustawy o szkolnictwie wyzszym. A sprawe strazy akademickiej powinny
    regulowac przepisy uczelni - uchwala rektora badz senatu.

    pzdr
    Zbyszek

    PS: Natomiast poza terenem uczelni nie moga NIC ponad to, co kazdy obywatel.