  • Data: 2007-10-02 21:36:20
    Temat: Re: Straż Miejska a teren Spółdzielni mieszkaniowej
    Od: "bart" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0710020059160.3540@athlon64...

    > Może trzeba spytać: idziesz sobie gdzieś tam, w obcym mieście.
    > I masz przed nosem kawałek terenu.
    > Chcesz przejść.
    > Znienacka okazuje się, że to teren spółdzielni.
    > Czy go UŻYJESZ żeby przejść?

    Tym "znienacka" wprowadziłeś nowe światło do sprawy. Znienacka - czyli np.
    jest tablica informująca, że teren należy np. do spółdzielni. Ale nie ma
    napisu "wstęp wzbroniony" - więc traktuję go jako przeznaczony do
    publicznego użytku (zagospodarowany po to, aby mozna było przejść - więc np.
    z płytami chodnikowymi, itd.). Co więcej - jeśli coś by mi odbiło i
    zacząłbym te płyty niszczyć lub kraść - nie zdziwiłbym się interwencją SM,
    bo uszkadzałbym mienie na terenie _przeznaczonym_ do użytku publicznego. To
    samo dotyczy trawników, zieleńców.
    Ale jeśli teren byłby oznaczony tabliczką "wstęp wzbroniony - zarządca
    xyz" - co wyraźnie oznacza teren _nie przeznaczony_ do użytku publicznego,
    to wtedy SM nie ma prawa interweniować "z urzędu" na mocy art. 144 par 1 -
    zgoda?

    Teraz przejdźmy krok dalej - zarządca nie wystawił żadnej tabliczki, nie ma
    ogrodzenia i ogólnie nie ma śladu informacji, że teren ma zarządcę, chociaż
    formalnie takowy jest. Czy w tej sytuacji teren jest domyślnie przeznaczony
    do użytku publicznego czy nie? Ja wnioskuję, że nie i dlatego nie widzę
    podstaw do interwencji z art. 144 par. 1 KW, ale właśnie może się mylę i
    stąd moje zapytanie na grupę o konkretny paragraf.

    Pozdrawiam,
    bart