    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Stłuczka na skrzyżowaniu - kto winny?
    Date: Wed, 6 Aug 2008 09:03:43 +0000 (UTC)
    <t...@n...lechistan.com> <g7464o$ifc$3@news.wp.pl>
    <m...@n...lechistan.com> <g758je$44o$3@news.wp.pl>
    <e...@n...lechistan.com>
    <0...@b...poznan.pl>
    <5...@n...lechistan.com>
    <0...@b...poznan.pl>
    <7...@n...lechistan.com>
    <0...@b...poznan.pl>
    <a...@n...lechistan.com>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Dokładnie - tak właśnie to opisał!

    cóz, ja tego nie doczytałem, zeby dokładnie pisał to w taki sposób.
    > [ciach]

    > Aaargh... I to jest właśnie problem... Kierunkowskaz nie jest po to,
    > by informować o tym, co się robi.
    >
    > On służy do informowania o INTENCJACH. O ZAMIARACH. I zauważ, że żaden
    > przepis nie zabrania zmieniać zamiarów. A w tym konkretnym przypadku
    > różnica pomiędzy "zapomniała wyłączyć" a "zamierzała skręcić, więc
    > włączyła, ale się rozmyśliła" była czysto formalna (zauważ, że w tym
    > drugim przypadku mogła nawet zdążyć już wyłączyć kierunkowskaz a on,
    > patrząd w drugą stronę, by tego nie zauważył).

    czy mam rozumiec, ze przed skretem wlaczasz kierunkowskaz, a po minimalnym
    ruchu kierownicom wylaczasz go, bo juz wykonujesz manewr a nie tylko masz
    zamiar go wykonac?
    To ze przepis nie zabrania zmiany zamiarów IMO nie oznacza, ze po zmianie
    zamiaru kierowca powinien zachowywac sie tak "jakby nic sie nie stało". Był
    kierunkowskaz, ok, jednak nie skrecam, ale biore pod uwage to, iz całe
    skrzyzowanie mysli, ze jednak bede skrecał. Zwalniam, patrze co robia inni,
    kogo wprowadziłem w bład.

    > Ni dudu - to raczej jeden z tych pieszych nagle wybiegł i łupnął jej w
    > drzwi ;) (co mi się raz o mało co nie zdarzyło, pomijając drzwi ;) )

    ale ten pieszy lupnał w drzwi, bo babeczka kiwneła mu reka, ze ma
    przechodzic.

    > Patrzę. Ale nie cały czas. Nie ZAMIAST patrzenia w lewo.

    ponownie - imo w pierwszym poscie nie ma nic o tym, ze jak juz spojrzał w
    prawo, to przeleił do tej strony wzrok.

    > Nawet jak powtarza trzyma się tej samej wersji - popatrzył w lewo, a
    > potem już cały czas patrzył w prawo.

    to juz musze poprosic o cytat.

    > Tak na marginesie - w większości przypadków kierunkowskaz *powinien*
    > wyłączyć automat przy kierownicy.
    >
    > Ludzie się do tego przyzwyczajają. Ale niekiedy automat nie zadziała,
    > bo np. ruchy kierownicą były za małe (każdy, kto ma jakieś
    > doświadczenie na drodze zdaje sobie z tego sprawę).
    >
    > Dlatego jestem przeciwnikiem tego wynalazku (zresztą cholerstwo
    > wyłącza czasem kierunkowskaz nie wtedy, kiedy człowiek chce!)

    cóz, ja mam zgola inne przemyslenie. Otóz ja do zmiany pasa nigdy nie
    uzywam kierunkowskazu wlaczonego do konca. We wszystkich autach którymi
    jezdziłem kierunkowskaz ma taka funkcje ze delikatne przechylenie dzwigni
    uruchamia "migacze" ale nie blokuje dzwigni. Wiec jak dzwignie puszcze to
    swiatła automatycznie sie wylaczaja. Wtedy nie ma problemu z tym, ze
    kierunkowskaz sam nie odskoczy, co zreszta podczas zmiany pasa jest dosc
    oczywiste - zdecydowanie za ialy skret kierownicą.

    "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę
    zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia,
    aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King