  • Data: 2019-02-03 04:22:40
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2019-02-02, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > IMHO chodzi - skoro ktoś jest zdiagnozowanym schizofrenikiem i planuje
    > "coś dużego z użyciem broni", to jest oczywistyym że nie powinien latać.

    Nie zgodze się. To już jest jakby jeden rząd wielkości głębiej w
    naruszenie podstawowych praw i wymaga nieco gruntowniejszego
    uprawdopodobnienia, że gość coś faktycznie zamierza. Zdecydowanie nie za
    sam fakt zdiagnozowanej schizofrenii i relacji innej osoby. Owszem,
    możnaby go pewnie zatrzymać i skierować na obserwacje.

    > I wcale do tego środka zapobiegawczego w postaci postanowienia sądu nie
    > trzeba. Jak linie będą miały wiedze o tym, że delikwent ma głupie
    > pomysły to go na swoją listę wpiszą i sobie nie polata.
    >
    > Sorry - ale choroba również może być powodem dla którego możesz nie być
    > wpuszczonym na pokład. Skoro z tyfusem cię nie wpuszczą bo jesteś
    > niebezpieczny to w imię jakiejś poprawności politycznej mamy wpuszczać
    > schizofreników z "dużymi planami"? Gwarantuje ci, że gdyby była
    > informacja do linii lotniczej to kolo nigdzie by nie poleciał.

    Jeśli jest wiedza, że ktos jest niebezpieczny w stopniu, że nie powinno
    się go wpuszczać na pokład to powinien siedzieć w zakładzie zamknietym i
    być leczony, a nie łazić na wolnosci. Ale tego nie stwierdzi się bez
    badań. Samo bycie zdjagnozowanym schizofrenikiem najwyraźniej nie jest
    powodem, aby uznać taką osobę za niebezpiecznę. Co innego jakby miała za
    sobą historie przemocy związaną z chorobą i niebraniem leków.
    Czy tak było własne w przypadku tytułowego Stefana, to nie wiem.

    --
    Marcin