  • Data: 2019-02-03 09:57:09
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie zgodze się. To już jest jakby jeden rząd wielkości głębiej w
    > naruszenie podstawowych praw i wymaga nieco gruntowniejszego
    > uprawdopodobnienia, że gość coś faktycznie zamierza. Zdecydowanie nie za
    > sam fakt zdiagnozowanej schizofrenii i relacji innej osoby. Owszem,
    > możnaby go pewnie zatrzymać i skierować na obserwacje.

    Mam inne zdanie - nie chodzi nawet o schizofrenię - skoro służby miały
    wiarygodne info, o tym ze kolo jest niebezpieczny, to informują linie i
    ta ma pełne prawo go nie wpuścić na pokład.

    > Jeśli jest wiedza, że ktos jest niebezpieczny w stopniu, że nie powinno
    > się go wpuszczać na pokład to powinien siedzieć w zakładzie zamknietym i
    > być leczony, a nie łazić na wolnosci.

    To inna sprawa. Ale świat nie jest idealny i jeśli łazi sobie na
    wolności to nie jest to równoznaczne z tym że musi być wpuszczony.
    Ludzie z znaaaaacznie mniejsze bzdury zostają na bramkach albo ich nawet
    wynoszą z pokładu.

    > Samo bycie zdjagnozowanym schizofrenikiem najwyraźniej nie jest
    > powodem, aby uznać taką osobę za niebezpiecznę.

    Samo może i nie. Tu mamy dodatkowo deklaracje o wielkich planach z
    użyciem przemocy.

    > Co innego jakby miała za
    > sobą historie przemocy związaną z chorobą i niebraniem leków.

    Większość odstawia leki po wyjściu z placówki. To temat na inną
    dyskusję, ale po wyjściu z placówki pacjenci powinni być monitorowani -
    nawet przymusowo. Inaczej to nie ma sensu, bo przytłaczająca wiekszośc
    odstawia leki (nie rzadko zamieniając je na alkohol), a instytucje
    powołane do tego, żeby im pomóc mają to w dupie - "nie otwiera drzwi, to
    co więcej można zrobić"?

    Shrek