  • Data: 2019-02-02 18:44:27
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02-02-19 o 14:09, Kviat pisze:

    > Ja rozumiem, że jak powinno być, to jedno, a jak jest w rzeczywistości
    > to drugie. Ale że Robert, przedstawiający się jako policjant, publicznie
    > się przyznaje, że nie rozumie swojej pracy, nie tylko w tym wątku
    > zręsztą - to ja tego nie ogarniam.
    > (Nie tego, że nie rozumie swojej pracy, to akurat rozumiem - nie on
    > jeden nie rozumie. Nie ogarniam tego, że się do tego publicznie przyznaje.)

    Policja doskonale wie, co ma robić i ufam, że to zrobiła. Problem w tym,
    ze to, co Ty (i nie tylko) proponujesz jest niedorzeczne. Nie można
    przetrzymywać w nieskończoność w więzieniu osoby tylko na postawie
    oświadczenia jednego członka rodziny, że on coś wielkiego planuje. Nie
    można również na tej podstawie zabraniać mu latać samolotami pasażerskimi.

    Ograniczane komuś wolności normują ustawy. I to one określają, kto i w
    jaki sposób. Generalnie wolności może pozbawić sąd, a i to miewa on
    swoje procedury. Policja pewnie mogła taką procedurę zainicjować, ale
    uznano, że informację trzeba zweryfikować, a jedynym rozsądnym
    rozwiązaniem było powierzenie tej weryfikacji Straży Więziennej. Straż
    zrobiła, to co uważała za konieczne i wygląda na to, że nie uznała, że
    osadzony będzie niebezpieczny. Teraz wiemy, że się pomylili, ale
    pytanie, kto to i na jakiej podstawie mógł przewidzieć.