    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Mon, 31 Jul 2023 12:28:51 +0200
    <ua0o5e$nha$2$Shrek@news.chmurka.net> <oe_wM.35792$xLnb.18640@fx01.ams1>
    <ua2d9c$obh$1$Shrek@news.chmurka.net> <%j4xM.213090$L_f2.64828@fx05.ams1>
    <ua376t$5e3$1$Shrek@news.chmurka.net> <bHhxM.401172$8O5b.31263@fx15.ams1>
    <ua50gc$2u5$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ua5buq$ep3$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua5vcf$vuh$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ua62lj$4ii$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua6a7d$bea$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <ua6dgo$f4t$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua6een$d8b$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ua6rrc$1mf$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ua7dfj$gr8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <ua7r83$rre$2$RTomasik@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <ua7vle$v7i$1$RTomasik@news.chmurka.net>

    On Mon, 31 Jul 2023 11:44:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Porozmawiać wolno, tylko to nie stanowi DOWODU w sprawie. Jak chcesz
    > mieć dowód, to musisz wykonać czynność procesową. W zależności od tego,
    > jaką, to osoba może albo nie może (a przynajmniej nie powinna) kłamać.

    A kiedys sugerowałeś, ze i porozmawiać nie wolno, bo to już jakby
    przesłuchanie.

    > Ale sąd na podstawie tej rozmowy raczej nikogo nie skaże. Trzeba zrobić
    > oględziny, przesłuchać świadków, ewentualnie powołać biegłego.

    Dokładnie, ale mają zgrubny obraz sytuacji, i wiedzą na czym sie
    koncentrowac. Szczegolnie jak sie uda załatwic w trybie "czy przyjmuje
    pan/i mandat"

    Ale zawsze pytają, nawet jak są ranni w wypadku.

    > Wydaje mi się, że zatrzymywanie tego komputera i telefonu było właśnie
    > podyktowane tym, że nie mogli lub nie chcieli przesłuchać świadka, a
    > zatem nie było DOWODU na to, że telefon nie posłużył do zakupu pigułek.

    IMO - to i w telefonie ciekawe rzeczy moglby sie znaleźć odnosnie tego
    zakupu. Ale to juz niech sie kulsony tłumaczą, co podejrzewali

    > Do czasu rozpatrzenia przez sąd zażalenia kobietę przesłuchano i DOWÓD
    > już był - stąd taka, a nie inna decyzja sądu.

    Zażalenie sie składa do sądu czy prokuratora?
    Bo widac prokurator przekazał do sądu, sam nie zwolnił.

    J.