    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Spytaj milicjanta
    Date: Wed, 26 Jul 2023 19:37:46 +0200

    On Wed, 26 Jul 2023 17:27:04 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To należy wezwać Policję.

    A tam same kulsony..

    > Nie zawsze jest obowiązek okazywania legitymacji,

    kiedy nie?

    > natomiast za uderzenie
    > policjanta najpewniej dostaniesz wyrok. Znałem kilku takich, co się
    > tłumaczyli, że policjant miał przykładowo niekompletny mundur i nigdy
    > się takie opowieści ze zrozumieniem sądu nie spotkały.

    Np imiennika brak?

    Nie nasz sąd, to TSUE moze zrozumie :-)

    Bo obywatel ma prawo byc traktowany prawnie, a policjant działa
    bezprawnie (zakładam, ze w sugerowanym przypadku tak własnie działa).

    A przypominam
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 wywołało niewłaściwe zachowanie się
    funkcjonariusza lub osoby do pomocy mu przybranej, sąd może zastosować
    nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia.

    Dodając listę zarzutów, ktore policjant popełnia, "bandyta w mundurze"
    bardzo pasuje, i obywatel ma prawo sie bronic :-)

    Albo nie w pysk, tylko taserkiem go ...

    4203&set=pcb.6298223890293688&type=3&theater

    > Wiesz, ja Go dość wybiórczo czytam. Czasem po prostu szkoda mi czasu.
    > Zauważyłeś, że to postanowienie dotyczy tylko i wyłącznie telefonu? Nie
    > zaś innych działań Policji. I wynika z niego, że sąd oparł się na
    > zeznaniach tej kobiety, ze kupiła przez Internet z laptopa. Tam nie ma
    > słowa o tym, by sąd uznał inne czynności za niewłaściwe.

    Bo tez i wychodzi na to, ze adwokat sie tylko zwrotu telefonu
    domagał/a.

    Ale litanie naruszen wymieniła - i nie wiadomo - woleli sprawy nie
    ruszać, czy własciwe sprawy się toczą innym torem.
    I jeszcze nie wiadomo, co z tego dla kulsonów wyniknie ...

    pardon - 12 czerwca.

    > Nie będę tego komentował. Postanowienie, jak postanowienie.

    Tak jest - postanowienie jak postanowienie, od tego sąd jest,
    a czy telefon zatrzymali na 4 czy 6 tygodni - niewielka różnica :-)

    > Niezłożenie jest przestępstwem. Sędzia jest urzędnikiem.

    A sąd jakoś nie uznał za stosowne powiadomic o podejrzeniu popelnienia
    przestępstw w tej sprawe - i teraz zgadnij:
    -nie musi,
    -nie ma takiego zwyczaju,
    -nie dopatrzył sie przestępstw?

    > Jest jakieś inne zażalenie? Bo to jest na zatrzymanie telefonu.

    OK, to było na zatrzymanie telefonu.

    > No właśnie wydać takie postanowienie.

    Jakie?
    Zatwierdzic przeszukanie, "zwrócic" przeszukanie,
    powiadomic Policje o przestępstwie ?

    > A co tu kulson zawinił?

    A kto przeszukal bezprawnie?

    >Ale przeszukuj.

    Bez przyjemnosci, ale
    -wyciagac wszystko z kieszeni,
    -rozbierac sie !
    -do naga !
    -kucnąć !
    -zakasłać,
    -rozszerzyc poślady,

    tzn bez przyjemnosci dopiero dalej ... ale dopiero wtedy moze bym
    się poczuł zadośćuczyniony...

    > I co z tego Twoim zdaniem wynika?

    Ze zakazana sprzedaż, zakup, posiadanie, sprowadzanie ...

    > Kobieta po prostu odmówi zeznań i mniej więcej na tym się skończy. Sama
    > przestępstwa nie popełniła.

    to sie ją aresztuje na 3 miesiące, bo mataczy :-P

    > To też.

    > Bo to sa inni?

    Prywatnych ginekologow pełno.

    Tzn lekarz moze i jeden, ale raz dla NFZ pracuje, raz prywatnie..

    > W dobie Internetu i braku granic - trochę utopijne.

    Ale sprowadzanie karalne (chyba). I juz jest hak.
    Potem mozna postraszyc zagranicznego dostawce, to moze przestanie
    wysyłac do Polski.

    Tylko jeszcze trzeba by złapać z tą tabletką - a juz jej nie ma ...

    > Jest prawo farmaceutyczne. Ostatnio była "drama". bo koleżanka sobie
    > maść jakąś z za granicy zamówiła i celnicy to wyłapali.

    No widzisz, to mogą i tabletki łapać.

    Tylko ciekawi mnie, czemu przez 6 lat PiS była legalna ...
    Nie wiedzieli jak to się robi, czy to jakas wyjątkowa?

    > Ale skąd ona ma wiedzieć, czy nie doszło do poronienia samoistnego?

    Wystarczy ze sie przyzna i juz musicie działać :-P

    > Nie chce mi się komentować.

    A czemu nie?

    > Adwokat za pomówienia nie odpowiada.

    A komendant za pomówienie odpowiada, jak sie z prawdą rozmija ?

    J.