  • Data: 2005-08-28 15:20:44
    Temat: Re: Sprzedaż oprogramowania
    Od: "Romek" <p...@p...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam taki pytanie. Jestem w trakcie tworzenia oprogramowania dla pewnej
    > firmy.
    > Mój program będzie realizował pewne zadania przy pomocy innego
    > zewnętrznego
    > programu (nazwijmy go smiglidigli). Tego smiglidigli nie da się zakupić
    > nigdzie
    > w Polsce, jedynie przez Paypal kupuje się seriala. Chcę zakupić tego
    > seriala i
    > sprzedać całość jako komplet. Kupiec zgodziłby się na to, ale problem jest
    > tym, że nie będzie na fakturze pozycji smiglidigli i moj_program tylko
> [...]

    To dość trudne i ryzykowne, co chesz zrobic..
    Zakładam, że kupujesz program on - line, sciągasz go z sieci. Chyba, ze to
    błedne założenie..
    Jezeli tak, jest to nie dysponujesz egzemplarzem programu komputerowego.
    Kopia cyforwa nie jest egzemplarzem ( choć istnieje przeciwne stanowisko, ze
    wzgledów bezpiwczenstwa nie radzilbym sie jednak opierać na tak watlych
    podstawach). A zatem, sprzedaz egzemplarza nie wchodzi w grę.
    Mozna jednak przyjać konstrukcje przenisienia praw z umowy licencji. Musisz
    jednak najpierw przeanalizować stosowną umowe licencji. Wielelicencji
    zawiera bowiem zakaz przenoszenia praw z licencji na podmiot trzeci, bez
    uzyskania uprzedniej zgody licencjodawcy.
    Moim zdaniem, dla bezpieczenstwa całe transakcji proponowałbym aby twój
    zleceniodawca nabył sam niezbęde oprogramowania. Oczywiscie w umowie z tobą
    powinno sie znalesc stosowne osiadczenie zleceniodawcy, tj. ze dysponuje
    takim programem lub we własnym zakresie zapewni sobie prawo dysponowania
    programem.
    Pozdrawiam,
    Romek
    www.prawnik.net.pl