  • Data: 2017-09-20 16:00:59
    Temat: Re: Sprzedaż mieszkania - posiadanie
    Od: kosmos <a...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-20 o 15:43, Liwiusz pisze:

    > Trochę bez sensu, bo jakby mieli mieszkać oboje, to znaczy, że żaden z
    > nich nie może realizować praw z umowy najmu. A tak - ma ten, co wynajął
    > wcześniej, a ten, co wynajął później nie ma w ogóle - bo i właściciel
    > nie miał mu czego dać w najem ("nie można zbyć więcej praw niż się
    > posiada" - więc skoro właściciel nie ma praw do dysponowania lokalem, to
    > nieskutecznym będzie jego wynajęcie, przynajmniej do czasu odzyskania
    > władztwa nad lokalem).

    W zasadzie nie mogę się z Twoim wyjaśnieniem nie zgodzić. Natomiast
    widzę tu pewną "furtkę" dla właściciela chcącego uprzykrzyć życie
    nierzetelnemu najemcy. Bo to, czy właściciel miał prawo do dysponowania
    lokalem w chwili podpisania umowy z drugim najemcą też chyba powinien
    rozstrzygać sąd, a do czasu wydania ewentualnego wyroku dotychczasowy
    "najemca" nie ma chyba żadnych możliwości zablokowania drugiego najmu -
    policja tego konfliktu (między dwoma lokatorami) nie rozstrzygnie.