eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info) › Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
    pl!news.intelink.pl!newsfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neost
    rada.pl!localhost!smolik
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
    Date: Thu, 30 Oct 2008 01:47:17 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0810300135500.2232@quad>
    References: <Pine.WNT.4.64.0810282012340.3516@quad> <ge924s$q2n$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1225329200 21159 83.15.167.123 (30 Oct 2008
    01:13:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Oct 2008 01:13:20 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ge924s$q2n$1@news.onet.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:560991
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 29 Oct 2008, Liwiusz wrote:

    > Bzdura.

    Wzburzenie rozumiem :)

    > Reklamacji nie można nie uznać tylko dlatego, że konsument nie
    > dostarczył ekspertyzy w momencie składania reklamacji. Konsument może wnieść
    > sprawę do sądu, tam powołać biegłego, i sprawę wygrać.

    Wg przepisu to konsument ma "wykazać" że niezgodnośc była w momencie
    zakupu. Żeby nie było - Twój tok rozumowania podzielam w pewnym
    zakresie, sam przedstawiałem (tu) argumentację :)
    Ale...
    Ale nie ma "domniemania".
    A to chyba coś znaczy, prawda?
    Nie można przynieść i stwierdzić "zepsuło się".
    Musi być "zepsuło się, bo przy zakupie..." (i co dalej? :D)

    > Prawidłowym rozwiązaniem byłoby nieuznanie reklamacji przez sprzedawcę z
    > jakiegoś merytorycznego powodu. A tak, pozostawił ją bez rozpoznania co do
    > istoty sprawy. Jest zatem ryzyko, że reklamacja jest jednak zasadna

    To prawda.
    Tyle, że ew. ryzyko że *nie jest* zasadna poniesie kupujący.

    > I analogicznie: jeśli sprzedawca nieuznaje reklamacji do 6 miesięcy, to
    > nie musi do odpowiedzi przedstawiać opinii biegłego.

    Nie musi, zgoda.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1