eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
  • Data: 2008-10-30 00:47:17
    Temat: Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Wed, 29 Oct 2008, Liwiusz wrote:

    > Bzdura.

    Wzburzenie rozumiem :)

    > Reklamacji nie można nie uznać tylko dlatego, że konsument nie
    > dostarczył ekspertyzy w momencie składania reklamacji. Konsument może wnieść
    > sprawę do sądu, tam powołać biegłego, i sprawę wygrać.

    Wg przepisu to konsument ma "wykazać" że niezgodnośc była w momencie
    zakupu. Żeby nie było - Twój tok rozumowania podzielam w pewnym
    zakresie, sam przedstawiałem (tu) argumentację :)
    Ale...
    Ale nie ma "domniemania".
    A to chyba coś znaczy, prawda?
    Nie można przynieść i stwierdzić "zepsuło się".
    Musi być "zepsuło się, bo przy zakupie..." (i co dalej? :D)

    > Prawidłowym rozwiązaniem byłoby nieuznanie reklamacji przez sprzedawcę z
    > jakiegoś merytorycznego powodu. A tak, pozostawił ją bez rozpoznania co do
    > istoty sprawy. Jest zatem ryzyko, że reklamacja jest jednak zasadna

    To prawda.
    Tyle, że ew. ryzyko że *nie jest* zasadna poniesie kupujący.

    > I analogicznie: jeśli sprzedawca nieuznaje reklamacji do 6 miesięcy, to
    > nie musi do odpowiedzi przedstawiać opinii biegłego.

    Nie musi, zgoda.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1