  • Data: 2008-10-30 08:36:10
    Temat: Re: Sprzedaż konsumencka, 6 miesięcy (info)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski pisze:

    > Czy mi się tylko wydaje, czy też parę dni wcześniej twierdziłes coś wręcz
    > przeciwnego, tj, że rozsądniej (z p. wiedzenia sprzedawcy) aby sprzedawca
    > odrzucił reklemację, bo ekspertyzy są kosztowne, a wiekszość konsumentów i
    > tak nie pójdzie do sądu :)

    Wtedy przedstawiałem pogląd, że jak sprzedawca nie chce uznać
    reklamacji, to nie musi przedstawiać dowodu, tylko może poczekać na
    wątpliwą sprawę sądową.

    Natomiast w powyższym poście twierdzę, że - w przypadku ogólnym -
    sprzedawca powinien sprawdzić, czy rzecz faktycznie ma wadę. Jeśli uzna
    że nie, może czekać na sąd. Oddalanie wszystkich reklamacji jak leci,
    bez badania czy nie ma w nich oczywiście zasadnych, nie jest raczej w
    interesie sprzedawcy, ryzykuje bowiem sprawą sądową w oczywistych
    sprawach, kiedy klient będzie pewien swoich racji i nie będzie się bał
    pójścia do sądu.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz